Fellendült az igény az füllhallgatók iránt

Talán emlékeztek még a december közepén közzétett elemzésre, ami arra fókuszált, hogy az elmúlt évhez képest mekkora növekedés mutatkozott a harmadik negyedévben a viselhető tartozékok piacán. Ott akkor megvizsgáltam, hogy az egyes márkák miként érvényesülnek, illetve összehasonlítottam a teljesítményeiket a 2018/Q3-as adatokkal. Szinte mindegyik nívósabb brandnél növekedés mutatkozott, azonban arra nem tértem ki, hogy mely termékcsaládoknak köszönhetően szárnyalnak a bevételi mutatók. Most erre szeretnék rávilágítani, és ezúton is bocsánat, hogy megvárakoztattalak Titeket az elemzés második felével.

Mielőtt azonban rátérnék a cikk valós mondanivalójára, kiemelném azt a három fő szegmenst, aminek köszönhető a növekedés szinte minden hangzatosabb márkánál. Az egyik a fülhallgatók, a másik az okoskarkötők, míg a harmadik az okosórák. Természetesen van még egy úgy nevezett „Egyéb” részlegünk is, amibe többek közül mondjuk: a különálló pulzusmérőt vagy a (Xiaomi-féle) okoscipőt lehet besorolni.

A kihasított tortaszelet mértéke:

Az alábbi táblázat arra próbál rávilágítani, hogy 2018/Q3-ban, illetve 2019/Q3-ban mely részlegek hasították ki a 100%-os tortából a legnagyobb „szeletet”. Ergo, ahol a leginkább kimagaslik a mutató, arra volt a legnagyobb kereslet világszerte.

A felhasználók körében a legnagyobb igény a fülhallgatók területén mutatkozott. Nem véletlen, hiszen az elmúlt évben megnőtt a kereslet a teljesen vezetéknélküli megoldások iránt, amit az Apple az Airpods-családdal, míg a Samsung a Buds-szal fedett le. 43%-os növekedésről számolhatok be, ami a további három szegmenstől vette el a lehetőséget. Nyilván sikeréhez az is kellett, hogy a Spotify és az Apple Music mellett a Youtube is bevezesse a Youtube Music-ot, amivel még inkább előtérbe került a zene és videó fogyasztás.

További érdekesség, hogy az okosórák és az okoskarkötők nagyjából hasonló arányban csökkentek a fenti tényeknek köszönhetően. Kettőjük közötti különbség kicsit csökkent, hiszen míg 2018/Q3-ban 2.3% volt, addig 2019/Q3-ban már csak 1.8% lett.

Az eladott viselhető kiegészítőkről:

Csakhogy megértsük a market share-béli kilengést, megmutatnám azt a kimutatást, ami arra összpontosít, hogy melyik szegmensben, hány millió termék került értékesítésre. Eléggé meglepő lesz a kiugrás!

Elsőként, a legszembetűnőbb adat nem más, mint hogy mindegyik szegmens tudta hozni a 2018/Q3-as mutatókat 1 évvel később. A legnagyobb kiugrás a fülhallgató termékcsaládnál mutatkozik, de hát nem kell csodálkozni, hiszen így igazolódik vissza a jelentős market share kilengése. 342%-os változást tud felmutatni, ami elképesztően magas. 28,8 millióval nőtt az eladott termékek száma, s zárt ezáltal 40,7 millión. Ha a másik három részlet összértékét veszem alapul, akkor éppen hogy csak lehagyják, hiszen 43,9 millión állnának meg.

Az okosórák és az okoskarkötők fej-fej mellett. Noha az okoskarkötők egy alacsonyabb árszegmenst képviselnek, azért az okosórák elég szépen helytállnak. A legkisebb kilengés az „egyéb” termékek között mutatkozik, de talán nem véletlen, hiszen most hirtelenjében nem igazán tudnék felsorolni egy olyat sem, amire égetően szükségem lenne az órán és a fülesen kívül.

A teljes növekedés mértéke összességében:

Utolsó pillantásként vegyük elő az összértékes kimutatást. 2019/Q3-ban majdnem dupla annyi viselhető okoskiegészítőt értékesítettek világszerte, mint 2018/Q3-ban.

Bátran kijelenthető a tény, hogy az okostelefonok mellé a viselhető okoskiegészítőknek piaca van. Pláne, hogy az elmúlt években egyre nagyobb hírverést kap az egészséges életmód, és az, hogy a mozgás minden téren jót tesz a szervezetünknek. Erre alapozva már egyből két terméket – okosórát/okoskarkötőt és egy bluetooth-os fülhallgatót – rá lehet sózni a felhasználóra, hogy megalapozzuk a sportolás örömteli perceit.

Te milyen viselhető okoskiegészítőket használsz? Mi alapján döntötted el, hogy kell? Melyiket ajánlanád nyugott szívvel ismerőseidnek? – hozzászólás formájában jöhetnek az érvek!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.