Dobogós helyen zárta a Samsung az indiai okostelefon piacán

Mozgalmas éven van túl a dél-koreai óriás, ugyanis tavaly teljesen kivonult Kínából az okostelefon gyártásával. Az ok mindössze annyi, hogy rengeteg technológiai titkot loptak el tőlük, amit az idő múlásával már nem néztek jó szemmel, ezért helyette legfőképpen Indiába mozgatták át a gyártósoraikat. A folyamatból persze a felhasználó nem sokat érzett meg, mert cseppet se beszélhetünk készlethiányról, vagy más gyártási problémáról, ami megnyugtató. Másrészről, a Samsungnak az indai piac még mindig az egyik legnagyobb mumusa, ugyanis hiába szeretne dominálni, nem tud, mert ott erősebb a konkurencia – és ha azt hozom fel példaként, hogy az Apple nem sok vizet zavar a térségben, akkor érheti az embert a tény hidegzuhanyként.

Nem tudom emlékeztek-e a 2019/Q3-as elemző bejegyzésre, amiben megvitattuk, miként teljesített a Samsung Indiában. Ígértem, hogy a 2019/Q4-es információkkal is érkezem, azonban helyette egy egész éves kimutatásra hívnám fel a figyelmet. Mielőtt belevágnék, egy fix tényt megjegyeznék, ami nem más, mint, hogy a Xiaomi megőrizte előző éves piaci részét, továbbra is a legkedveltebb telefonmárkája annak az országnak, ahol cirka 1.3 milliárd ember él.

A Counterpoint Research oldalának mérése az indai piacról. (Forrás.)

Most kivételesen két forráshoz nyúlnék, melynek végeredménye tulajdonképpen egy és ugyanaz, azonban, ha a konkrét számokra kellene hagyatkoznom, akkor meglennék lőve, mert vannak eltérések: melyik márka, mekkora szeletet ragad ki abból a bizonyos tortából!

DE! …amit leszögezhetünk, hogy 2019-ben a Samsung megőrizte a második helyét a régióban. Cirka 21-22%-k körüli market share értéket takarna mindez, azaz 5-6%-kal továbbra is elmarad a Xiaomi-tól. Kettőjük között a különbség növekedett 2018-hoz képest. Ennek oka, hogy a Vivo szép fejlődésen megy át. Míg két évvel ezelőtt 10%-on állt, addig egy esztendő leforgása alatt sikerült a lemaradását ledolgoznia. 2019-ben az összesítés szerint ~17% körül hozott, ami önmagában azt mondatja az emberrel, hogy WÁÓ!

Igen ám, azonban ott a RealMe, amit nem szabad az indiaiaknál figyelmen kívül hagyni, mert szintén megerősödött. Vélhetően a felhasználóbázisát a Samsungtól és az „Többiektől” (köztük az Apple-től, a Huaweitől és a többiektől) nyerte el, ugyanis 2-3%-ról hozta magát az Oppo szintjére, ami 10-11% körül teljesített. 2020 kétségtelenül fontos év lesz a dél-koreai vállalatnak Indiában, ugyanis hiába van jelen dedikált módon az M-széria, nem tud érvényesülni olyan mértékben, mint azt szeretnék. Kíváncsi leszek, hogy nemrégi bemutatott Galaxy M31 mennyire lesz versenyképes a konkurenciáival?!

A 2020/Q1-es adatokkal mindenképpen érkezni fogunk, zárásképpen mutatnám egy másik forrás végeredményét, ahonnan az is leolvasható, hogy hány millió készülék talált gazdára, illetve ez milyen mértékű növekedés/csökkenés 2018-hoz viszonyítva.

A Canalys oldalának mérése az indiai piacról. (Forrás.)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.