Nem tiszta, miként zárt a Samsung Indiában 2019 utolsó negyedévében

Úgy volt, hogy hagyom a francba a Samsung azon helyzetét, hogy miként zárt a 2019-es év utolsó negyedévében; azonban mégsem lett így, mert bosszant a bizonytalanság.

Történetet talán ott kezdeném, hogy az indiai régióban több mint 1 milliárdan élnek, így eléggé jelentős piacról beszélgetünk, ezért is vetjük vizsgálat alá. A domináns brandek között a Xiaomi kiemelkedő, de a TOP5-ben helyet foglal az egyik leányvállalata, a RealMe is. Keveset emlegetjük, de az Oppo és a Vivo próbálja megszorongatni a dél-koreai vetélytársat. A komplett 2019-es kimutatást már a napokban publikáltuk, azonban az év utolsó negyede fontos időszak, hiszen a Black Friday és a karácsony ünnepe kellő inspirációt nyújt a vásárlásra világszerte – így Indiában sincs másképp. A forgalmak jelentős része ekkor generálódik, nem véletlen az a piaci jelenség, hogy az év eleje eléggé gyengén, akadozva indul be mindenfelé.

Azzal szerintem senkinek se mondok újat, ha leleplezem a dobogó felsőfokán helyet foglaló márkát, ami nem más, mint a Xiaomi. Mindegyik negyedévben sikerült a vásárlók többségét megnyernie. Tavalyelőtthöz képest 13%-kal generált nagyobb forgalmat. Összességében: 11.2 millió készüléke talált az év utolsó 3 hónapjában gazdára részükről.

A Counterpoint Research oldalának mérése az indai piacról. (Forrás.)

A második és harmadik helyért a Samsung és a Vivo vívott hatalmas harcot, azonban, hogy melyik került ki a párbajból győztesen, az még számomra is kérdőjel! Miért?

Kimutatás fronton két forrásból dolgozom. Az esetek többségében fedik egymást a közölt adatok. Kisebb eltérések persze akadnak, azonban a végelszámolásnál nem torzul az összkép. 2019/Q4-ben azonban valami történt, mert mást számlált a Counterpoint Research brigádja, és mást a Canalys oldala. Előbbinél a Vivo 21%-os házrészt hozott, míg a Samsung csak 19%-ot; utobbinál a mutatók mondhatni majdnem ugyanazok (valószínűleg a kerekítesi függvényben van az eltérés!), csak éppen a brandek cseréltek helyet egymással. Gondoltam segítséget kérek a SamMobile csapatától, akik hírül a Canalys oldalának adatait hozták le.

Próbáltam elővenni a korábbi, azaz a 2019/Q2-es kimutatását a Counterpoint Research-nek, azonban nem találtam rá, ellenben a Canalys-ét mutatnám, mely alapján tényleg ott loholt a Samsung mögött a Vivo, azonban a lemaradása jelentős. És tulajdonképpen ez másolódott a folytatásban. Legalábbis nehezen nézzük ki azt, hogy hirtelen helyet cserélt a két nagy brand.

A Canalys oldalának mérése az indiai piacról. (Forrás.)

Hozzászólás formájában szívesen fogadjuk a véleményeteket, hogy 2019/Q4-ben az indiai piacon melyik brand lett végülis a második?! Melyiket tartanátok a legvalószínűbbnek?