Világszerte visszaesett az okostelefon értékesítés

A hónap utolsóelőtti napjára elhoztam egy érdekes statisztikát, ami az év első két hónapjára koncentrál. A kimutatást a Strategy Analitics rakta össze, hogy megmutassa a közönségének, milyen visszaesés vette kezdetét 2020-ban a kialakult járványhelyzetből fakadóan. Tisztázásképpen mindenképp muszáj kihangsúlyozni, hogy január mindig mínuszos hónap a kereskedelemben, hiszen a vásárlók többsége a novemberi Black Friday-nél és a decemberi karácsonyi időszakban kiköltekezte magát. A forgalomélénkítésről az új termékek bevezetése is gondoskodik, azonban most a fókuszt az eladási adatokra helyezném.

A mért adatok alapján leszögezhető: a Samsung megtartotta piacvezető pozícióját. Nemcsak a januárt hozta a dél-koreai vállalatnak, hanem a februárt is, amikor a legkisebb visszaesést generálta, míg a konkurensénál nagyobb mutatkozott. Ha összeadjuk, akkor 38,3 millió készüléket értékesített, amivel szépen elhúzott a második helyen lévő Apple elől, ami mindössze 26,2 milliót tudhat magáénak ugyanezen időszakban. A harmadik helyen a Huawei foglal helyet 17,1 millióval, amit a Xiaomi majdnem megfogott 16 milliójával.

Kreálta: Galaxy Világa | Forrás: Strategy Analitics

A kimutatás talán legérdekesebb pontja ott mutatkozik, amikor csak a februári mutatókat vesszük górcső alá, ugyanis átpozíciónálásnak leszünk szemtanúi. A Xiaomi letaszította a dobogóról a Huaweit. Sikerét az is elősegítette, hogy a GMS nélkül érkeztek utóbbi legújabb készülékei, ami azért a lehetséges vásárlóinak egy részét eltántorította. Így alakulhatott ki az, hogy csak 5.5 millió készüléket adtak el, míg a Xiaomi 6 milliót tett le az asztalra. Ilyenre eddig még sosem volt példa, nem is véletlen, hogy szinte minden tech oldal lehozta a főcímként.

Világviszonylatban az Oppo és a Vivo egyelőre még nem sok vizet zavar a Samsungnak, inkább a Huawei-nek és a Xiaomi-nak van mitől tartania. Azt se feledjük el, hogy inkább az indai régióban érvényesülnek, ahol a „futottak még” kategóriában szereplő RealMe is.

A teljesség kedvéért normális diagramon szintén megmutatnám, miként hozott a világ hat legkelendőbb okostelefon brandje.

Kreálta: Galaxy Világa | Forrás: Strategy Analitics

Részükről januárban 73.7 millió, míg februárban: 47.5 millió készülék talált gazdára. Te hozzátettél ehhez a mutatóhoz?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.