Szárnyalt az okosóra biznisz az első negyedévben

Hiába indult gyengébben a 2020-as év első negyedéve, a Samsung próbálta kihozni belőle a legtöbbet, és ez össze is jött a dél-koreai gigásznak, hiszen növelni tudta az okosóra értékesítési mutatóit az előző évi adatokhoz képest. A szegmens egyik legnagyobb versenytársa az Apple, aminek eladási számaitól, noha jelentősen elmarad, azonban a dobogóra fel tudott állni. A ranglétra legalsófokát a Garmin kaparintotta meg, ami azért meglepő, mert a szerkesztőség tudatában ez nincs is meg – mármint az a tény, hogy ennyire népszerű lenne a termékcsoportban. Nyilván túrázás területén fejben megvolt, de okosóráival nem voltunk tisztában.

Szerencsénkre a Strategy Analytics készített egy kimutatást arról, hogy az év első negyedévében minként formálódott a viselhető okoskiegészítők ezen részlege. Mutatnám a méréseiket általam kreált diagram formájában tálalva:

A Q1-es időszak eladásai az okosóra piacon.
Forrás: Strategy Analitics | Kreálta: Galaxy Világa

A diagramról leolvasható, hogy az Apple-nek eléggé jelenős előnye van. Míg 2019/Q1-ben 6,2 millió okosórát értékesített, most ezt 7,6 millióra növelte. Hasonlóan növekedés mutatkozik a Samsungnál, igaz, nem ilyen mértékű, de ettől még pozitív irányú a mutató kilengése. Részükről 1,7 millióról 1,9 millióra történt az elmozdulás.

Szó sincs arról, hogy a nagyobb brandek az eladási adatok növekedésével máshonnan vették volna el a vásárlókat. A Garmin és az „Egyéb” szegmens is hasonló kilengéssel követi, amiből az szögezhető le, hogy megélénkül a kereslet a termékcsalád iránt. Bár felmerülhet a keresztkérdés, hogy mindezt mi válthatta ki, azonban erre nem a Strategy Analitics csapata fogja megadni a választ. Míg 2019/Q1-ben 11,4 millió okosóra került értékesítésre, addig 2020/Q1-ben 13,7 millió, amit 20,2%-os növekedésnek könyvelhet el.

Ezt a 20,2%-os növekedést úgy sikerült hozni, hogy a Garmin megtáltosodott, ugyanis 2019/Q1-hez képest neki sikerült a legnagyobb kilengést generálnia, ami 37,5%-ot jelentene, azaz több mint egyharmados emelkedés mutatkozott az eladásában, ami szép teljesítmény. A Samsung hozzáképest csak 11,8%-ot tud felmutatni, amivel a listán szereplők általi utolsó helyet bitorolja. Ergo, a vírusjárvány a dél-koreai vállalat eladásait fogta leginkább vissza. Természetesen muszáj megemlíteni azt a tényt, hogy ebben az időszakban nem érkezett új termékük, csak az előző éviekkel tudtak operálni a vásárlói körüknél.

A növekedés mértéke 2019/Q1-hez viszonyítva.
Forrás: Strategy Analitics | Kreálta: Galaxy Világa

Természetesen a COVID-19 azért megsanyargatta az okosóra piacát. Míg 2018/Q1-hez képest 2019/Q1 37,7%-os növekedést generált, addig egy évvel később ez a szám mindössze 20,2%-nyi. Tehát igazából itt egy csökkenés mutatkozott, még ha az elmozdulás önmagában pozitív kimenetelű.

Végezetül jogosan merülhet fel bárkiben a kérdés, hogy mit jelent ez világszinten piaci részesedés arányában?! Erre a soron következő ábra adja meg a választ, melyről az olvasható le, hogy az Apple masszívan 50% feletti marketshare-rel vezet. Ergo, minden második okosóra felhasználó az almás céget támogatja anyagilag. A második helyet az összesített Egyéb kategóriában helyet foglalók találhatók, gondolnak itt a Xiaomi-ra, a Huawei-re és a többiekre. A Samsung az év elején 14,9%-os házrészt tud felmutatni, ami önmagában annyira nem gyenge, mint az gondolnánk, és a jó hír, hogy az Apple viszont vesztett ebből, hiszen 55,5%-ról 54,5%-ra esett vissza.

Miként oszlik meg a piaci részesedés 2020/Q1-ben
Forrás: Strategy Analitics | Kreálta: Galaxy Világa

Nagyon kíváncsi leszek, hogy milyen mutatókat hoz a 2020/Q2-es időszak a dél-koreai vállalat életében, ugyanis a jelenlegi nézet alapján nem várható még új széria, majd csak a harmadik negyedévben!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.