Most, hogy már dübörög a második negyedév, illetve a gazdaság, sorra érkeznek az elemzések a piackutatócégek részéről, így senkit se érjen meglepetésként, ha a következő napokban ezek lesznek túlsúlyban, ugyanis egy felett sem szeretnék szó nélkül elmenni. Azt már tudhatjátok, hogy a Samsung remekelt Nyugat-Európában, ahol a vásárlók egyharmadát magáénak tudta, azonban most egy másik területre világítanék rá, még pedig arra, hogy az első negyedévben világszinten melyik okostelefonok voltak a legnépszerűbbek a piacon.
Ismétlem újra: világszerte, tehát nem európai régiót veszünk a folytatásban górcső alá, hanem teljes képet nézünk. Nem véletlenül, hiszen sok mindent elárul. Pl.: azt, hogy ilyen téren még fejlődnie kell a dél-koreai vállalatnak, hogy a legfőbb konkurensét magamögé utasítsa. Aztán az is mutatkozik majd, hogy immáron nem a Huawei jelenti a fejfáját számukra, hanem egy feltörekvő okostelefongyártó – ami a magyarországi piacon is jelen van, és egyre jobban erősödik.
Mielőtt azonban kifejteném a részleteket, mutatnám a kimutatást teljes formájában:

Forrás: Canalys
Az Apple megint behúzta a dobogó legfelsőfokát, ugyanis az iPhone 11-gyel annyira kimagasló mutatót generált, hogy mérföldekkel marad el tőle a második és a harmadik helyezett. Eladási értékben nagyjából 18 milliót saccolnak az elemzők. Noha a Samsungnak sikerült felférnie a dobogóra, nem ő követi az almás márkát, hanem az a gyártó, ami a spanyoloknál megleckéztette. A Xiaomi-ről volna szó, valamint a Redmi Note 8/Redmi Note 8T készülékekről, ami jelentősen elmarad az éllovastól, viszont a 8 millió körüli értékével tartja magát a dél-koreai tech óriás előtt. A harmadik helyen a Galaxy A51 található, annak a terméknek az utódja, amit 2019-ben alapvetően a közönség nagyon szeretett.
A TOP10 felettébb érdekesen oszlik meg, ugyanis, míg a Samsung négy termékkel képviselteti magát, addig az Apple és a Xiaomi 3-3-mal. Előbbi készülékeinek sorában kap helyet még: a Galaxy A10s, a Galaxy A20s, illetve egy 2020-as belépőszintű modell, a Galaxy A01. Bárhogy vesszük, részükről csak az alsó- és a középső szegmens kínálatából válogatnak a vásárlók, ebben a negyedévben se találunk felsőkategóriást, ami valahol lehangoló. Ezért is mondtam, hogy nagyon rá kell erre feküdnie a vállalatnak.