A világ másik felére kalauzolnám a közönséget, mert érdekes statisztika látott napvilágot, amivel valamiért úgy érzem, foglalkoznunk kell. Tegnapelőtt publikáltam, hogy Nyugat-Európában a Samsung megtartott piacvezető pozícióját. Nagyjából ugyanaz a helyzet a régióban, mint Magyarországon, hiszen a nagyobb brandek közül az Apple és a Huawei próbálja maga mögé utasítani – egyelőre kisebb eséllyel, de ez cseppet sem gond. Most Latin-Amerikái piaci részesedéseket hoznám el, azaz Közép- és Dél-Amerikáét, mert alakulóban van valami, illetve azért is, mert olyan márka is helyet kap a TOP5-ben, ami meglepett.
Természetesen a Samsung piacvezető erre fele is. Noha megviselte őket is a koronavírus okozta piaci helyzet, ettől függetlenül a régióban 38%-os házrésszel rendelkezik, ami szép teljesítmény. A megviselés pedig ott mutatkozik, hogy 2019-es első negyedévhez mérve 28%-kal csökkentek az eladási mutatói, de a TOP5-ben a túlnyomó többségnél ez mutatkozik. A második helyre a Lenovo hozta be magát 18%-os piaci részesedéssel, megelőzve a Huawei-t, ami 1%-kal marad elő tőle. Számomra meglepő volt látni, hogy az Apple mennyire nem tud érvényesülni erre fele, ami a Xiaomi-val van egy szinten.
A fenti számokat kimutatás formájában mutatnám:

Forrás: Canalys | Cikk: Entorno Digital
Igazából azért éreztem fontosnak megmutatni a latin-amerikai régiót, mivel a Xiaomi elkezdett világszinten felzárkózni. Míg Nyugat-Európában 79%-os növekedést mutatott az előző évi azonos időszakban, addig itt 236%-ost, amit nem szabad semmiképpen sem figyelmen kívül hagynia a versenytársainak. Kolumbiában a legszámottevőbb a piaci elmozdulása, ugyanis 316%-kal multa felül a 2019/Q1-ben hozott értékeit; ugyanez az érték Mexikóban 71%-nyi. Egyetlen brand volt, ami pluszba hozta ki magát, de hát szokták mondani: az építkezés könnyebb, mint a megtartás.
Kolumbiában annyira megtolta magát, hogy a régió második legnépszerűbb brandjét, a Lenovot csúsztatta le a dobogós helyezésről.

Forrás: Canalys | Cikk: Entorno Digital