Megőrizte a Samsung a piacvezető pozícióját világszinten is!

Elég sok minden történt az elmúlt héten. Nem szándékozom külön cikkben megemlékezni a főbbekről, amik a Samsungot is érintőlegesen érintik, hanem inkább a bevezetőt kezdem ezekkel, hiszen a 2020-as év második negyedévétől kihatással lesz a mobiltelefon piacára. Történt először is az, hogy újabb 1 éves tiltást kapott a Huawei az USA-tól; aztán ott van az a tény is, hogy a Vodafone hozza Európába az Oppo készülékeit. Mindez miként fog hatni a dél-koreai tech óriásra, az jó kérdés, de előbbiből biztosan minden konkurens márka profitálni fog – és az elmúlt időszak adatait elnézve, a Xiaomi az egyike, ami az átlagosnál nagyobbat „ugrott”.

Azonban most nem ezzel akartam foglalkozni, hanem a 2020-as év első negyedévével. Azzal az időszakkal, amit áthatott a COVID-19 vírusjárvány. A gazdaság világszinten megbénult, néhol időszakosan leállt. Minden piacág megsínylette, hol jobban, hol kevésbé. Elmaradtak a fontosabb tech-rendezvények, csúsztak a bemutatások, vagy éppen online felületre vánszorogtak, amikkel a gyártók szerintem nem tudták hozni a várt hatást, amit szerettek volna. Tehát az év első három hónapját katasztrofálisnak is lehetne nevezni, de ne tegyük!

Tény, hogy növekedés helyett csökkenés mutatkozott az előző évi azonos időszakhoz képest! Tavaly cirka 315 millió készülék került a piacra, míg 2020-ban ez valahol 270-295 millió körüli értékre csökkent. A teljesség kedvéért egy cikkbe gyúrtam az IDC kimutatását, a Canalys számításait, valamint a Counterpoint Research összesítését. Mindhárom kiemelkedik a piackutatás szakterületén, azonban, mivel egyik sincs fix tények birtokában, mindenhol csak nagyjábóli érték köszön vissza. Talán a legkisebb eltérés a Canalys és az IDC között mutatkozik. Nyilván a tényleges számokat a gyártók által kiadott hivatalosabb kimutatása ismerteti.

Amiben viszont mind a három egyezik, az nem más, mint a sorrend. A Samsung stabilan tartja az világpiaci vezető pozícióját, amit a Huawei és az Apple próbálna elvenni. A dobogóért vívott harcban a Xiaomi, az Oppo és a Vivo még nagyobb harcot vív, ugyanis nagyjából fej-fej mellett loholnak, gyengítve egymást. És itt jön a bevezetőben írt visszacsatolás, hiszen a Huawei a tiltással piaci részesedést veszthet, míg az Oppo nyerhet azáltal, hogy egy kiemelkedő szolgáltatóval lepaktált, ami gőzerővel azon van, hogy az 5G hálózata világszínvonalivá váljon.

Szintén közös nevezőn a kimutatásokban a dél-koreai vállalat piaci részesedése, ami valahol 21% körüli értéken lehet. Hasonlóan vélekednek a Huawei-éről, ami 18%-ot súrolgatja, míg az Apple-é 13%-ot. A Counterpoint Research arra is rávilágít, hogy a TOP10 okostelefongyártó között a SONY fel se tűnik. Az utolsó helyet a Tecno húzta be magának, ami az LG mögött végzett nem sokkal lemaradva. És ott a legjobb 10-ben a Lenovo, az a gyártó, ami a közép- és dél-amerikai régióban a második helyen szerepel.

A koronavírusos időszakban: a Xiaominak és a Vivonak sikerült eladási mutatókat növelnie.

Érdekes lesz majd megnézni, hogy miként változik a gazdaság nyitásával a második negyedév. Az már most könyvelhető, hogy mínuszos időszak lesz a TOP3 brand életében, hiszen az áprilisban még érződött a COVID-19 ereje.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.