Megtartotta piacvezető pozícióját a Samsung

Az elmúlt két hónapban számtalan elemzést hoztunk el, melyből kiderült, hogy a koronavírus járvány se csorbította a Samsung piaci részesedését. Az első negyedévében remekül teljesített a dél-koreai vállalat, hiszen cirka 60 millió okostelefont értékesített globálisan. Az azért leszögezhető, hogy a tavalyi azonos időszakhoz mérten visszaestek a mutatók, de hát volt az embereknek nagyobb problémája, mint az, hogy milyen készüléket vásároljon. Nagyjából 17% körüli csökkenésről számolnak be az elemzők, azonban a világszinten megőrizte a piacvezető pozícióját, azaz a dobogó legfelsőfokára ők állhattak fel ismételten.

Nem olyan régen a Counterpoint Reseatch piackutatócég számolt be arról, hogy milyen piaci részesedést sikerült elérnie az okostelefongyártóknak globálisan az év első három hónapjában. A végeredményben ugyanaz született, mint az előzőknél, azaz a Samsung 20% körül uralja a piacot. Magyarra lefordítva minden 5 ember a Földön a Samsung mellett rakja le a voksát. A második helyen a Huawei zárt úgy, hogy a Honor családot is beleszámítják a 17%-os eredményébe. A dobogó legalsófokán az Apple foglalt helyet 14%-kal.

Világszinten piacvezető a Samsung.
Forrás: Counterpoint Research

A piackutatók kitérnek arra is, hogy jelenpillanatban világszinten a Xiaomi és az Oppo próbálkozik meg azzal, hogy letaszítsa a dobogóról a három nagyot. Előbbi 10%, míg utóbbi 8% körül hozott. Azt se szabad elfelejteni, hogy a Xiaomi több ország piacán bravúrozott az elmúlt időszakban; tulajdonképpen nagyobb nyerte a Huawei kontra USA civakodásának, mint a Samsung. Sőt, nem olyan régen a Vodafone-nal is lepaktáltak, melynek keretében Európában még inkább fókuszba kerülhetnek a termékeik. Érdekes lesz majd megnézni a második és a harmadik negyedéves teljesítményeiket.

Van azonban két olyan régió, ahol a Samsung alulmaradt; sőt az egyiknél épp hogy felfért a TOP5-be. Észak-Amerikában az Apple utasította maga mögé. Mondjuk érthető, hiszen az amerikaiak a saját terméküket előnyben preferálják. New York-ban pl.: nincs is a Samsungnak márkaboltja, míg az Apple-nek több. Ott 45%-kal foglalt trónt az almás brand, viszont nem sokkal lemaradva követte a dél-koreai, hiszen 32%-os teljesítménymutatója se csalódás. Külön érdekességképp említeném meg, hogy a 4-5. helyen a Motorola és az Alcatel tűnik fel, míg a kínai brandek sehol sincsenek.

Ázsiában ezzel szemben tragikusabb a helyzete. Olyannyira, hogy minden kínai brand előtte zárt. A Huawei megtartotta piacvezető pozícióját 19% körüli házrésszel, míg az Oppo, a Xiaomi és a Vivo egységesen 14%-kal zárta az időszakot. A Samsung mindössze 10%-kal, szóval van hova fejlődnie.

Két kontinensen nem piacvezető a Samsung.
Forrás: Counterpoint Research

Kíváncsian várom, hogy miként alakulnak a mutatók a második negyedévben! Hol történik drasztikusabb változás?!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.