…de miként változott a piac igénye Dél-Koreában?!

Heti rendszerességgel legalább egy elemzős bejegyzés érkezik, amivel szemrevételezünk egy adott régiót, vagy éppen termékcsaládot. Akiket kimondottan ez érdekelne, azok klikkeljenek a gyűjtőkategóriájára, ahol mindegyiket megtalálhatjátok. Sokszor emlegetem dél-koreai tech óriásnak a Samsungot, ami nem véletlen, hiszen egyrészt nem akarok mindig szót ismételni, másrészt onnan származik. Fel is merült bennem a keresztkérdés, hogy ennyi emlegetés után miért nem születik olyan kimutatás, ami konkrétan a régiójukat érinti. Ti nem lennétek kíváncsiak arra, hogy miként teljesít Dél-Koreában?– Szerencsére a Counterpoint Research csapatában is felmerült mindez, és révén, hogy egy piackutatócégről van szó személyükben, el is készítettek egy eléggé korrekt összefoglalót, ami az elmúlt 5 év első negyedévét veszi alapul.

Kezdésként megvizsgálták azt, hogy 2019 első negyedévében, illetve 2020-ban melyik Samsung okostelefonok voltak a legkelendőbbek, illetve azok milyen átlagos árfekvésben (ASP: average selling prices) kerültek értékesítésre. Az első tanulság, ami le lesz olvasható, hogy ha alapul vesszük a TOP5 Samsung termék árát, akkor nagyjából 500 dollárnyi összkülönbség mutatkozik a két évhez képest, azaz 2020-ban ennyivel kevesebbért választottak terméket Dél-Koreában a vásárlók.

Mielőtt folytatnám, mutatnám a kimutatást teljes valójában:

Ezeket a Samsung okostelefonokat keresték 2019/Q1-ben, illetve 2020/Q1-ben.
Forrás: Counterpoint Research

Mindez úgy alakulhatott ki, hogy 2020 első negyedévében három terméke volt a vállalatnak, amit 500 dolláros árfekvés alatt kínálat, míg előző esztendőben csak egyetlenegy. Jó látni, hogy a TOP5-be került egy-egy 1.000 dollár feletti is. Tavaly az abszolút slágerterméke az időszaknak a Galaxy Note9 lett, amit két felsőkategóriás modell követett. Ehhez képest idén már egy középfelső bitorolta a trónt, ami érdekes dolgok leszűrését hordozza magával, mint pl.: van értelme 5G képes készüléket behozni középkategóriába, hiszen a Galaxy A90 5G hozta a mutatókat 500 dollár alatti fogyasztói átlag árazásával. (Valószínűleg nem véletlen, hogy a Galaxy A51/71-ből is piacra dobták az 5G-s variánst.)

Noha elmarad az idei nyitány a tavalyi összegétől, azt azért meg kell említenem pozitívumnak, hogy a 200 dollár alatti termékek kihaltak a TOP5-ből, azaz a Samsung azért próbálkozik magasabbon eladni. Egy másik érdekesség, hogy a legjobb 5 között három 5G képes okostelefon foglal helyet, azaz Dél-Koreában van igenis keletje a gyorsabb hálózatnak.

Mennyiért vásárolják az okostelefonokat Dél-Koreában?

A Counterpoint Research a dél-koreai piacot egészében is megvizsgálta, hiszen oké, hogy a Samsungnál a Galaxy A90 5G volt a legkelendőbb 453 dolláros átlagos fogyasztói áron, azonban ez milyen helyet foglal el az össz piacot szemügyre véve? Természetesen van ehhez is egy remek táblázatuk, ami mutatja a piaci igényeket:

Az okostelefonok átlagos eladási ára.
Forrás: Counterpoint Research | Kreálta: Galaxy Világa

2016-ban eléggé alacsony volt az eladott termékek átlagos fogyasztói ára, azonban ez 2019-re elért egy magasabb tartományt. Annyira magasat, hogy megduplázódott az érték. Nyilván azóta sok minden változott, hiszen „drágább lett az élet”, azonban 2020-ra egyfajta visszaesés mutatkozott. Ez a COVID-19 számlájára írható be, ugyanis a csökkent a piacnak az igénye a tech cuccokra, ami érthető, hiszen volt nagyobb problémájuk a felhasználóknak. Mindez értékben kifejezve 16%-os csökkenést jelentene, ami eléggé meghatározó.

Az elemzők szerint a csökkenést még az is okozta, hogy az Apple SE remek áron pörgött, hiszen átlagosan 450 dollárt kértek érte, amivel a Samsungot szorongatta a megfigyelt régióban. Másfelől az LG termékére, az LG Velvet-re is megnőtt a piacnak az igénye; nem beszélve a V és a G szériáiról, amik 1.000 dollár alatt érvényesültek.

Formálódott a házrész arány a termékcsaládoknál is:

A végére hagytam a legérdekesebb kimutatást, ami kimondottan a Samsungnak a termékcsaládjait veszi górcső alá. Három felé szedték mindezt, ahol megfigyelhető a belépő és a középkategória, mely alatt valószínűleg az A- és az M-szériát érthetik; aztán ott az S- és a Note-széria, illetve zárásképpen a Többi kategória, ahova az (Xcover-t? vagy éppen az) összehajtható okostelefonjait sorolnánk. Megint csak érdekesek a mutatók, viszont a fentebbieket abszolút tükrözik.

A Samsung termékcsoportok megoszlása az elmúlt első negyedévekben.
Forrás: Counterpoint Research | Kreálta: Galaxy Világa

2018 első negyedévében mondhatni aratás volt a felsőkategóriás telefonok körében, hiszen 61%-ban választotta a dél-koreai lakosság, azaz minden második eladott okostelefon biztosan S- vagy Note-szériából került ki. Azóta viszont folyamatosan visszaesés mutatkozott, tavaly 54%-ra, idén pedig 41%-ra – ellenben a jó a rosszban, hogy a 2017-es mélypontot még így sem érték el, amikor egészen 38%-ra lecsökkent az igény irántuk. (Nyilván a visszaeséshez kellett az, hogy a Galaxy Note7-et visszarendeljék, és a világlakossága Note-széria nélkül maradjon egy esztendőre minimum.)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.