Fellendült a hordozható okoskiegészítők piaca Indiában

Elképesztő, hogy milyen mértékű a növekedése az viselhető okoseszközöknek. Nem véletlenül foglalkozunk ennyit a szegmenssel, illetve az se véletlen, hogy a gyártók odafigyelnek a piacára, hiszen egy jól eltalált kütyüvel könnyedén át tudják pártoltatni a felhasználókat a saját brandjükre. Az indiai piac külön kiemelkedik az összből, ugyanis talán ott van a leginkább lemaradva a Samsung minden téren. Az okostelefonok helyett most arra szeretnék ráreflektálni, hogy miként változott a tavalyi első negyedévhez képest az idei a régióban?! …illetve, mely szegmensében mutatkozik a legnagyobb eltérés azaz a trand változás.

Mielőtt azonban Indiára helyezném a hangsúlyt, muszáj megemlítenem, hogy 2020 első negyedévében cirka 77.6 millió hordható okoskiegészítő került eladásra világszerte, ami 29,7%-os növekedést jelentene 2019-hez képest. A pozitív elmozdulás Indiában is mutatkozik, ahol 80,6%-kal ugrottak meg az eladási mutatók. Míg az előző esztendőben 2,3 millió termék került értékesítésre, addig az idei évben 4.2 millió, amit semmiképp se lehet félvállról venni.

Az indiai piac alakulása a hordható kiegészítők területén.
Forrás: IDC | Grafikont kreálta: Galaxy Világa

A legnagyobb piaci elmozdulás a vezeték nélküli fülhallgatók (earwear) szegmensében vélhető felfedezni, ahol, mintegy 289,2%-os a növekedésnek a mértéke. Mondanom se kelljen, de az indiaiak rászoktak a vezetékmentességre egy év leforgása alatt. Közel 3 millió ilyen termék került gazdára, amivel az első negyedévben 70%-át tették ki a viselhető kiegészítők piacának. Érdemes megfigyelni, hogy az okosórákat keresik náluk a legkevésbé, ami alapvetően leszűrhető gyorsan az is, hogy valószínűleg nem költenek túlzottan sokat az ilyen kütyükre, hiszen 24%-a vásárlóközönségnek inkább az „olcsóbb” kiadású okoskarkötő mellett teszi le a voksát.

Ezzel párhuzamosan egy fordított állapot is mutatkozik a diagramokon, ugyanis hiába kelendőbb az okoskarkötő vagy aktivitásmérő termékcsalád, 2019/Q1-hez képest 28%-ban visszaesett a fogyása, számban kifejezve 1.4 millióról 1 millióra; míg az okosóráké növekedett 43,3%-kal, ami 209,4 ezer terméket jelentene 2020/Q1-re nézve. Továbbra is a legkelendőbb az országban a Huami-féle Amazfit, ami 22,4%-át bitorolja a piacnak, míg a második helyen a Fossil foglal helyet 17,9%-kal, aztán pedig az Apple 17,7%-kal.

Az okoskarkötőknél a Xiaomi megőrizte piacvezető pozícióját 41,9%-kal, amit jelentős lemaradással a GOQii követ 13.6%-os piaci részesedéssel.

Ott tartottam, hogy a fülbevaló fülhallgatók szegmense rekordokat döntöget. A piacvezetője a boAt, ami 23.9%-kal állhatott fel a trónra, azonban szorosan mögötte foglal helyet a Samsung, ami ugye magába foglalja a JBL, a Samsung és az Infinity termékeket. Neki 23,6%-os a házrésze. Ha a TWS-t nézzük, azaz a valódi vezetékmentes fülhallgatókat, akkor a Samsung a piacvezető ilyen téren az újragondolt Galaxy Buds+-szal, amivel a brand 29,8%-os piaci részesedét tudhat magáénak, míg az Apple 15.7%-kal próbálja megfogni.

A hordható kiegészítők szegmensének piaci részesedése Indiában.
Forrás: IDC | Grafikont kreálta: Galaxy Világa

Zárásképpen pedig az olvasható le az utolsó diagramról, hogy miként oszlik meg a piaci részesedés 100%-a a három termékcsalád között. Durva, hogy milyen mértékű az elmozdulás mértéke a vezetékmentes fülhallgatók és az okoskarkötők részlegén.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.