Lecsúszott a dobogó alsó fokára a Samsung az okosórapiacán

A Samsung a globális okosóra piacán 2020 első negyedévében a harmadik helyen zárt – legalábbis a Canalys piacelemző cég legfrissebb kimutatásából ez derül ki. A mért adataik alapján a Huawei előzte be a dél-koreai vállalatot, s vette tőle el a második helyet, ami nagyságrendileg 300 ezer okoskütyűvel értékesített többet, mint tech-gigász. Számértékben kifejezve, cirka 1.8 millió okosórát takarna az első három hónapjára, ami az előző évi 1.2 millióhoz képest 600 ezerrel magasabb darabszám, tehát semmiképpen sincs oka búslakodni, hogy alulmaradt a harcban, amit toronymagasan az Apple tudhat magáénak.

A Canalys mutatói alapján az első negyedévben 14.3 millióra becsülhető az eladott kiegészítők darabszáma, ami 12%-os növekedést jelentene 2019/Q1-hez képest. Ugye akkor 12.7 millión tornyosult a végeredmény. Ezzel leszögezhető, hogy a COVID-19 világjárvány ezt a szegmenst valóban annyira nem érintette meg, mint az okostelefonét.

Az okosórapiac alakulása 2020 első negyedévében.
Forrás: Canalys

Az Apple toronymagasan vezeti a mezőnyt, ami 5.2 milliós összértéket jelente az év első három hónapjára, ami azért elképesztő, mivel a teljes piac egyharmadát tudhatja magáénak 36%-os piaci részesedésével. Hiába ilyen nagy a különbség a versenytársaihoz mérve, mégis 13%-os visszaesést könyvelt el az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a Samsung 46%-nyit erősödött, azaz tudott profitálni az ínséges időszakból is.

Zárójelesen említeném meg, hogy a piackutató cég szerint a WatchOS 4 millió új aktív felhasználóval bővülhetett a mért időszakban, és nagyjából 70 millióra becsülik a teljes felhasználói bázisukat. Arra is kitérnek, hogy a következő negyedévben akár a 100 milliót is elérhetik, bár a versenytársakat sem kell levegőnek nézni, szóval inkább a harmadik negyedévet mondanám a cél elképzelhetőbbnek.

Az Apple sikerét az is elősegítette, hogy kínai oldalról hatalmas volt az Apple és a Xiaomi megrendelése abból fakadóan, hogy a piac nyitott az eSIM kártyás változatokra. A tartományban 66%-os növekedés mutatkozott.

A kínai piac alakulása az elmúlt 2.5 évben.
Forrás: Canalys

Természetesen az adatokat kezeljük csak tájékoztató jellegűként, hiszen, ha előkapjuk a Strategy Analitcs kimutatását, akkor más mutatkozik. Eleve ott a Samsung megőrizte a második helyét, illetve 1.9 milliós eladási mutatóval mutatkozik. További érdekesség, hogy míg itt 12%-os növekedést tartanak számon, addig ott az okosórák piacára 20%-ost mondtak. Azzal viszont mindkét elemzőcég egyetért, hogy az Apple toronymagasan uralja a piacot!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.