Szorongatják a Samsungot az indiai piacon

Az egyik legérzékenyebb és legkiélezettebb piacaként tartja számon a Samsung az ázsiai régiót, azon belül is az indiait, ahol az év első negyedévében a dobogó legalsó fokára csúszott le, miután a Vivo jobb mutatókat produkált. Ugye a COVID-19 világjárvány miatt szinte mindegyik gyártó eladása visszaesett az előző évi azonos időszakhoz képest, azonban a dél-koreai vállalat volt az egyik olyan, amelyiknél a legjelentősebb lett ennek mértéke. Előjáróban azt azért még megemlíteném, hogy nagyjából 3 évvel ezelőtt történt az, hogy a Xiaomi letaszította őket a trónról, időközben pedig addig is eljutottunk, hogy már a második helyért is harcolniuk kelljen. Ebből fakadóan, külön stratégiával készülnek évről évre; a Galaxy M-termékcsalád kimondottan e célból született meg.

2019 második negyedévében a dél-koreai tech-gigász még a második helyet foglalata el 22.1%-os házrész arányával, azonban egy évvel később már csak a harmadikra volt elegendő az erőfeszítésük, aminél a piaci részesedésük aránya 16.8%-ra csökkent. Mondhatnám talán azt, hogy helyet cseréltek a Vivo-val, melynek értékei nem sokkal maradnak el az előző évi konkurensétől. Mutatnám a Canalys által kreált kimutatást:

Az indiai okostelefon piac formálódása a második negyedévben.
Forrás: Canalys

Nem is a piaci részesedésük az, ami ledöbbentő, hanem az eladott okostelefonjaik száma. Míg 2019/Q2-ben megközelítőleg 7.3 milliónyi talált gazdára, addig idén – a második negyedévben – csak 2.9 milliót tudnak felmutatni. Ez 60%-os visszaesés, amivel kiemelkedik a listáról. A versenytársaknál szintén tapasztalható egyfajta csökkenés, viszont ilyen mértékűről egyiknél sem lehet beszámolni. Tulajdonképpen a kialakult vírushelyzet a leginkább őket sújtotta.

Eléggé számottevő az indai piacon történő okostelefon értékesítés hanyatlása. 2019 második negyedévében megközelítőleg 33 millió termék került eladásra, melynek majdnem 1/3-át a Xiaomi szállított (a Poco-val karöltve), míg 1 évvel később ugyanezen időszakban 17.3 millióról számol be a piackutatócég. A Xiaomi ettől függetlenül a 31%-os piaci részét tartani tudta, de majdnem megfeleződtek a számai. Az országra nézve 48%-os csökkenést lehet felfedezni. Ilyen alacsony negyedévet az elmúlt 4 évben még egyszer sem zárt az iparág.

A harmadik negyedév kulcsfontosságú lesz, hiszen a cél a kialakult hátrány ledolgozása. Ekkorra már a COVID-19 általi értékesítesi blokk annyira nem lesz jellemző, a piacok újra felélenkülni látszanak, így biztosan mindegyik brand meg fog erősödni, már csak az a kérdés, hogy melyik milyen mértékben.

Az indiai okostelefon piacának eladásai 2020 második negyedévben.
Forrás: Canalys

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.