Érdekesen alakult a második negyedéve a Samsungnak

Tudni lehetett, hogy a COVID-19 járvány kihatással lesz az okostelefon piacára, hiszen az emberek többsége az ínséges időkben nem azt nézegeti, hogy mire költse el a meglévő vagyonát, hanem inkább, hogy miként vészelje át azt. Az első negyedévben jelentősen megtorpantak az eladási mutatók, és az elemzők jóslata is beigazolódott, hogy csak bizonyos régiókban kezdődhet meg az iparág újraindulása az időszak közepe tájt. Ezt a helyzetelőnyt használta ki tulajdonképpen a Huawei, ami mind a Canalys, mind a Counterpoint Research kimutatásai szerint a negyedév bajnoka lett, és felhozta magát a Samsung szintjére.

A Counterpoint Research mutatói szerint: cirka 600 ezer készülékkel szállított kevesebb készüléket a dél-koreai vállalat a kínaihoz képest, viszont ettől függetlenül a piaci részesedése nem túlzottan változott, ugyanis megtartotta a 20% körüli értékét, azaz világviszonylatban minden 5. készülék tőlük származott. A dobogó alsófokára az Apple állhatott fel 14%-os házrész arányával, ami az előző évi azonos időszakhoz képest erősödést mutatott fel.

A második negyedéves adatok az okostelefon piacáról.
Forrás: Counterpoint Research

A Huawei a második negyedévben tehát 55.8 millió körüli okostelefont szállított le, ami a 2019/Q2-es értékekhez viszonyítva 5%-os elmaradást jelentene, amikor 56.6 milliót tett le az asztalra. Mindkét elemző kihangsúlyozza, hogy az adatok különleges alakulásához az vezethetett, hogy Kínában előbb csapta fel a fejét a koronavírus-járvány, amelyből előbb is tudtak kilábalni, ami pedig a gazdaság újraindulásában eléggé kulcsfontosságú volt. Tulajdonképpen a régió ezzel helyzetelőnybe került, amivel tudott is élni, nem akárhogyan!

Muszáj azt is megemlíteni, hogy az exportok minimalizálásával az ottani vásárlóközönség sokkal lojálisabb lett, azaz a „hazai termék” mellett tették le a voksukat. Nagyjából arról lenne szó, mint hogy idehaza is az emberek többsége a magyar feldolgozóktól és gazdáktól vásárolta az élelmiszert, nem pedig az importálttól, hogy ezzel is védjék a gazdaságukat, valamint magukat a járvány befurcolásától. Másfelől, egyfajta szolidaritás mutatkozott, hiszen az amerikaiak részéről kialakult szankciók miatt is maguk mellé álltak – ha lehet ilyen nyakatekerten fogalmazni.

A Canalys kitér arra is, hogy 14%-os visszaesés mutatkozott a tavalyi azonos időszakhoz képest, amelynek legnagyobb szeletjét a Samsung ragadta ki, ami 30%-kal hozott kevesebbet. A legnagyobb piaca az okostelefonoknak egyértelműen Kínában található, ahol a Huawei 44%-os piaci részesedést szerzett, messze lenyomva az össze versenytársát. Az USA-ban az Apple tudta magát a trónon tartani. A harmadik legjelentősebb régió az indiai, ahol 17.3 millióval csökkent az mobil készülékek szállítása, ami majdnem közel 50%-os elmaradást vonz maga után.

Azzal sok piackutató egyetért, hogy ha nincs a COVID-19, akkor a fentebb látható felállás nem alakult volna ki – legalábbis ilyen gyorsan nem. A Huawei kihasználta az előnyét, és révén, hogy Kínában elenyésző piaci részedéssel bíz, meg tudta fordítani a széljárást, hogy maguknak kedvezzenek. A harmadik negyedév kulcsfontosságú lesz, bár az elemzők többsége azt jósolja, hogy visszaáll az alapnorma.

Azaz a Samsung ismét feláll a trónra. Úgy legyen!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.