A Canalys piackutatócég rengeteg kimutatást készített az elmúlt időszakban, melyekből a folytatásban fogunk csemegézni. Kezdésként elhoznánk az Egyesült Államokra fókuszálót, hiszen a 2020-as év második negyedéve abból fakadóan kulcsfontosságú volt, hogy a COVID-19 világjárvány ekkora tetőzött szinte mindenhol. Ezzel párhuzamosan Kína újra tudta indítani a gazdaságát, amiből aztán egy nem-hétköznapi végeredmény kerekedett. Igen ám, de míg a Huawei brillírozott hazai viszonylatban, addig jogosan merülhet fel sokakban a kérdés, hogy miként alakult a piac abban a régióban, ahonnan – mondhatni – száműzésre került a tilalomból fakadóan. Nos, pontosan ezért lesz egy érdekes elemzés a most következő!
Kezdenék mindent azzal, hogy az USA-ban a TOP5 okostelefongyártók között nem foglal helyet se a Huawei, se a Xiaomi; ellenben az LG és a Lenovo ott van az Apple és a Samsung mögött, hogy megpróbálja elnyerni vásárlóikat. A leszállított készülékek száma a 2019-es azonos időszakhoz képest 5%-kal visszaesett, ami értékben kifejezve 31.9 milliónyi okostelefon jelentene három hónap leforgása alatt, míg korábban 33.4%-ot tudtak az asztalra letenni a gyártók.

Forrás: Canalys
Nem rossz az az 5%-os visszaesés, pláne ha az első negyedévhez viszonyítjuk, ugyanis úgy már pozitívba jönnek ki a mutatók azáltal, hogy 11%-os növekedést produkáltak. Az Egyesült Államokban az Apple-nek és a Samsungnak hatalmas keletje van. Kettőjük piaci részesedése 70%-os, míg a maradék 30% a további márkák között oszlik szét. Tulajdonképpen minden ötödik vásárló dönt a dél-koreai vállalat terméke mellett, illetve majdnem minden második a hazai pályás Apple-re esküszik. Az almás brandnek jól jött a piacuk részleges korlátozása, ugyanis 40.8%-ról 47.1%-ra növekedett a tortából kivágott szeletjük. (Hirtelenjében a lojalitás előtérbe került!)
Ettől függetlenül a Samsungnak sikerült növelnie a részesedését, ugyanis 22.3%-ról 23.2%-ra tette mindezt. Az adatok persze becsapósak, ugyanis szállítás szempontjából minimálisan maradt el az előző évi azonos időszaktól.
A Canalys elemzésében kitér arra, hogy a második negyedévben 59%-kal kevesebb Galaxy S20-as készüléket szállítottak, mint az előtte való évben a Galaxy S10-ből. A piaci igények változtak, az emberek olcsóbb készülékeket vásároltak, köztük pl.: a Galaxy A10e és a Galaxy A20 duót favorizálták a legtöbben. Ez pedig nem segítette sehogy sem a Galaxy S20-család 5G-s variásainak értékesítését. Az okostelefonok átlagos ára is csökkent 2019/Q2-höz képest.
„Mivel a koronavírus pandémia arra késztette a fogyasztókat, hogy maradjanak otthon, az 5G elfogadása az Egyesült Államokban nem sikerült. (…) Eleve az amerikai külvárosban 5G-s hálózati lefedettség elenyésző számú, így a fogyasztók inkább a biztosabb 4G-s készülékek mellett tették le a voksukat.”
mondta Vincent Thielke, a Canalys egyik elemzője.

Forrás: Canalys
10%-kal visszaesett az okostelefonok átlagára, ami a megfigyelt időszakban 503 dolláron állt végül meg. Ez jelentős csökkenés, de az elemzők szerint adja magát a tény, hiszen a munkanélküliség fokozatos beköszöntével a vásárlók nem engedhették meg maguknak a drágább készülékeket. Ezáltal nagyobb prioritásba került a 400 dollár alatti szegmens, amit csak belépőszinten és középkategóriának nevez a szakma.
Kiemelik, hogy a második negyedévben szállított okostelefon 70%-át Kínában gyártották, szemben az előző negyedévvel, amikor 60%-on állt ugyanezen mutató. Az USA és Kína közötti feszültégek fokozódásával egyfajta bizonytalanság is feltűnt – bár a Samsung-ot (és az LG-t) ez annyira nem érintette, hiszen nem ott gyárttatják a termékeiket. Mindenesetre, a romló kapcsolat instabilitást okozhat a régióban, ami színesítheti a folytatásban a diagramjaikat.