Érdekes évet írunk, hiszen a COVID-19 világjárvány teljesen átformálta a gazdaságot. Az okostelefonok iránti kereslet csökkent, viszont mindez globálisan érintette a szegmenst. A kritikus időszakban vásárlóközönség átcsoportosult online ügyintézésre, majd pedig az enyhülésnek köszönhetően ismét felélénkült az offline kereskedelem. Nem szabad arról sem elfeledkezni, hogy a kínai konkurensét, a Huawei-t az Egyesült Államok – mondhatni – elkezdte felszámolni a különféle szankciókkal, melynek eredménye az lett, hogy Google alkalmazások nélkül folytatták a termékeiknek a megjelentéseit.
2019-ben nagyságrendileg 295 millió okostelefont szállított le a dél-koreai vállalat világszinten, amelyet a Huawei követett 240 millióval. A dobogó legalsófokára pedig az Apple állhatott fel 197 millió körüli értékével. 2020-ra az ellemzők azt jósolják, hogy csak a negyedik helyen lévő Xiaomi lesz képes arra, hogy felülmúlja az előző esztendejét, de hát ez adja is magát, mert pl.: Európa számos országába tavasszal csapta fel a fejét.
Mutatnánk a jóslatot az évre, illetve a jövő évre.

A Samsung továbbra is úgy tűnik, hogy megtarthatja a piacvezető szerepét az okostelefonpiacán. Ezt több tény támasztja alá. Egyrészről, az egyik legnagyobb riválisa gyengült meg azáltal, hogy elvesztette a Google általi támogatottságát, amihez sok felhasználó ragaszkodik. Másrészről, szorosabbá forrott a partnerkapcsolata mind a Google-lel, mind a Microsoft-tal.
Itt most álljunk meg egy kicsit, mert némi kifejtést azért igényelne. A Google általi megállapodás értelmében történhetett meg az, hogy mostantól a középkategória felső részében, illetve a csúcskategóriában jelenlévő készülékeik megkapják a 3 éves főszoftver támogatottságot. Ez pedig kulcsfontosságú fegyverük lehet, mert ezáltal még inkább magukhoz tudják felhasználóikat láncolni, akik 3-4 évig is kitartanak olykor a vásárolt kütyü mellett. A Microsofttal történő megállapodásuknál pedig sok mindent fel lehetne sorolni, mint pl.: a OneDrive-ba történő Samsung Cloud Galéria beolvadását; vagy a X Cloud Gaming szolgáltatást (vagy már passzolnám, mi éppen a projekt neve), amit mobilról is igénybe lehet venni.
Song Ji-yoon által kreált grafikon azt szemlélteti, hogy 2021-re a Samsung ugyanott lesz, mint anno 2019-ben, csak éppen több tapasztalattal; illetve azt, hogy átpozíciónálódik a lista a Samsung mögött, amelynek egyik legnagyobb nyertese a Xiaomi lehet.
Miként vélekedtek a fentebbi kimutatásról? – Szerintetek lesz ilyen mértékű változás?