A koronavírus kihatott a zenei streaming szolgáltatók életére…

Más vizekre szeretnék evezni, ami szorosan kapcsolódik az okostelefon és az okoskiegészítők piacához, csak éppen szolgáltatás szinten. A Cointerpoint Research piackutató cég kiadta a 2020 második negyedévére fókuszáló kimutatását a zenei streaming szolgáltatóknak. Mielőtt még megkérdőjeleznétek a cikk helyét egy Samsung tematikájú oldalon, kihangsúlyoznám, hogy a dél-koreai vállalat okosórái már évek óta támogatják a Spotify használatát. Lényegében azok, akik rendelkeznek Spotify Premium előfizetéssel módjukban áll offline módban hallgatni a letöltött lejátszási listájukat; vagy, ha rendelkeztek eSIM-es variánssal, akkor interneten keresztül online módban.

Ez viszont a több nagy közül csak egyetlen opció, de a kutya se bánja, ha már a világ jelenlegi legnagyobb zenei streamin felületéről van szó, ugyanis az év második negyedévében: 34% piaci részesdéssel uralja a szegmens harmadát, ami kimagasló teljesítmény. Pláne úgy, hogy a Youtube, ami elstartolt a Youtube Music megoldásával messze elmarad tőle – holott azt gondolnánk, hogy korunk legnagyobb videómegosztója tartja a lépést a nagyokkal…

A zenei streaming platformok házrész aránya 2020 második negyedévében.
Forrás: Counterpoint Research

A Spotify-t az Apple Music próbálja utolérni, de kettőjük között majdnem akkora a lemaradás, mint az Amazon Music-nak a tortából kiharapott része. Előbbi 21%-kal követi, míg utóbbi 15%-kal. Érződik az elmaradásuk, de ha már szóbahoztam a hiányosságokat, akkor még mindig jobban állnak, mint a Youtube Music, ami mindössze 5%-kal lohol a mezőny végén.

Mint azt a címben említettem, a koronavírus ezt szegmenst is részlegesen „megbénította”. Az online zenei streaming árbevétele 2%-kal esett az előző negyedévhez képest, viszont ha az éves teljesítménnyel vetjük össze, akkor 13%-os növekedés mutatkozik, ami 6.7 milliáros bevételnek feleltethető meg. Nyilván ezek az adatok torzítanak, hiszen ott vannak az előfizetői mutatók, amik hiába emelkedett 29%-kal, ha az előző negyedévet hasonlítom össze az évessel, akkor a 35%-os akkori teljesítményhez képest elmaradtak a várttól. Említhetném még a 12%-os csökkenést 2019-hez képest, ami az előfizetői bevételek tükréből mutatkozik.

A növekedés a második negyedévben lelassult, mellyel a bevételek egymás után csökkentek. Ennek néhány oka van: néhány zenei streaming platformok kedvezményes ajánlattal állt elő (pl.: néhány hónapig ingyenes prémium tagságot tett lehetővé), illetve csökkentették a csomagok árait, ezzel sugallva a felhasználókat, hogy ne hagyják ott őket. Mellette a reklámbevételek megcsappantak, mivel a COVID-19 járvány miatt sok vállalat a kiadásokat csökkentette. Érdekesség, hogy a különböző műfajokhoz kapcsolódó podcastok képesek voltak ellensúlyozni a „hanyatlást” és megtartani a felhasználókat.

mondta Abhilash Kumar, a Counterpoint Research elemzője.

Fontos megemlíteni, hogy a Spotify népszerűségét az is segítette, hogy feltűntek Oroszországban, s ezáltal 250 millió zenerajongót értek el. Az Apple Music se ült a babérjain, helyette előállt a vésztervével, melynek értelmében 52 országban 6 hónapos előfizetést tett ingyenessé, hogy megőrizze piaci részesedését. Az indiai régióban a Gaana 19%-kal nőtt a tavalyi egész évhez képest, ami 180 millió „hallgatóval” büszkélkedik.

Ti, melyik zenei streaming szolgáltatóra esküsztök?  

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.