Nem tartják versenytársnak a Samsungot Kínában

Nagyot ment a Samsung a 2020 harmadik negyedévében. Globalban ismételten a dobogó legfelsőfokára állhatott fel, és mindezt tette úgy, hogy 2%-os növekedést generált az előző évi azonos időszakhoz képest. Legfőbb riválisa továbbra is a Huawei, így úgy gondoltunk, vizsgáljuk meg a kínai gazdaságot, hiszen mégis csak ott kerül értékesítésre a vetélytársának a legtöbb készüléke. Az ok egyszerű: a koronavírus jelenléte miatt az emberek inkább a „hazai brandeket” támogatják, illetve népes területről beszélhetünk, amikor felemelegetjük. Pontosan ezt használják ki, hogy az eladási mutatóikat feltornásszák és piacvezető szerephez juthassanak. Igen ám, viszont ott se fenékig tejfel az élet, amit a Canalys által kiadott kimutatás is remekül prezentál, hiszen forgalom tekintetében visszaestek mind 2020/Q2-höz, mind 2019/Q3-hoz képest.

Ez az a régió, ahol a dél-koreai vállalatot számon se tartják. Csak a „többiek” közé sorolják, mert annyira elenyésző a piaci részesedése. Mindössze 4.8%-ot ragadnak ki az összből az Others szegmens, ami 48%-nyit csökkent a tavalyi azonos időszakhoz képest, amikor 7.7 milliónyi terméket sikerült értékesíteniük. Most ezzel szemben mindössze 4 milliót könyveltek el, ami valóban egy igen számottevő csökkenés.

Visszaesett a kínai gazdaság a koronavírus miatt.
Forrás: Canalys

Kínát egyértelműen a Huawei tartja markában, viszont 18%-kal esett a mutatójuk az 1 évvel korábbiakhoz viszonyítva. Míg akkoriban 41.5 millió terméket szállítottak le, addig most csak 34.2 milliónyit, bár ez a csökkenés a piaci részesedésükben aligha mutatkozik, hiszen tartják magukat 41% körül, ami nagyon erős. A koronavírus által mutatkozó elmaradás egyaránt sújtott minden okostelefongyártót.

A vetélytársai jelentős elmaradással loholnak mögötte. A második helyre a Vivo hozta be magát, 18.4%-kal; míg a dobogó alsófokára az Oppo állhatott fel 16.8%-kal. Természetesen, a Xiaomi itt is az Apple előtt jár, de ez tavaly se volt másképp. Az amerikai cég terméke iránt a kereslet egyszerűen csekélyebb a térségben. Annyira, hogy el se mozdultak az eladási adataik, ugyanúgy megközelítőleg 5.1 millió termék került gazdára. Az időszak nyertese egyedül a Xiaomi lett, ami nem csak nagyobb szeletet ragadott ki a tortából, hanem több készüléket is adott el, mint 2019-ben.

„A piaci visszaesés várható volt. A Huawei kénytelen volt korlátozni okostelefonjainak szállítását az amerikai augusztus 17-i szankciók nyomán, amelyek a harmadik negyedévben bizonyos csatornákon űrt okozott, amit még a versenytársaiknak sem sikerült kitöltenie.”

mondta Mo Jia, a Canalys egyik elemzője.
Csökkent a Huawei eladása a kínai piacon.
Forrás: Canalys

„Annak ellenére, hogy szeptemberben nem dobott piacra új iPhone-t az Apple,  elkerülte a harmadik negyedév súlyos csökkenését, amelyet megfizethetőbb iPhone-nak köszönhet, mint például: az iPhone SE-nek és az iPhone 11-nek”

mondta Nicole Peng, a Canalys egyik fejese.

Érdemes szemügyre venni a fentebbi diagramot, hiszen a Huawei 2018/Q3 után egészen 2019/Q4-ig folyamatosan erősödött, majd a koronavírus felcsapásának hajnalán a mutatói némileg meggyengültek, azonban 2020/Q1-től ismét felfelé ívelt a sikerük, míg el nem érték a legutóbbi negyedévet, amikor csökkenés mutatkozott.

Azért kíváncsiak lennénk, hogy a Samsung mennyi terméket adhat el a régióban, de mint az látszik a fenti görbéken, nem ez az a térség, ahol megszedi magát. Egy másik érdekességre is szeretnék rávilágítani, ami a globális adatokra épülne, ahol a Huawei-nél 51.7 millió eladott terméket rögzítettek be ugye, amelyből 34,2 millió talált gazdára Kínában, azaz 17,5 millió máshol. Az nem túl sok, de vélhetően az amerikai szankciók és a Google-mentesség miatt romlott le ennyire a mutatója, ha a koronavírustól részlegesen eltekintünk.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.