A Samsung piacvezetőként uralta a globális piacot, azaz a második negyedévben mutatkozott visszaesését a folytatásban korrigálni tudta, és hiába tűnt gyengülőnek a brand, még arra is képes volt, hogy az Interbrand listáján a Coca-Colát maga mögé utasítsa és belépjen azon TOP5-be, ahol a legértékesebb vállalatok sorakoznak. Hozzá kell tennem, hogy sikerét nem a kínai piacnak és annak gazdaságának köszönheti, ahol egyfajta csökkenő tendencia mutatkozott, illetve, ahol számba se veszik a létezését, hanem többek között az indiainak, mert hiába taszították le a dobogó alsófokára legutóbb, jelentős erősödést tett le az asztalra. A tények igazolják, hogy az elképzelésük bejött a különféle stratégiai változásokkal.
Annyira bejött, hogy míg a koronavírus tombolásából történő kilábalás időszakában 2.9 milliónyi készüléket sikerült leszállítaniuk, addigra most ez az érték felerősödött 10.2 millióra. Ugyanúgy 3 hónapos periódusról van szó, csak éppen a gazdaság helyreállása megkezdődött. A 16.8%-os piaci részesedését 20.4%-ra növekedett, ami jelentős – bár ha azt veszem figyelembe, hogy tavaly Q3-ban 20.6%-on állt, akkor persze romló a tendencia. Nyilván még mindig érződik a COVID-19 utódszele, így ne becsüljük le az eredményét.

Forrás: Canalys
Ha visszaemlékeztek, akkor a Samsung a Flipkarttal kezdett el együtt dolgozni, hogy az újonnan bevezetett Galaxy F41-es termékkel felpezsdítsék a piac kínálatát, és megszorongassák az ottani versenytársakat. Mindez összejött nekik, hiszen, mint arról Adwait Mardikar beszámol a kimutatásban: az egyik legjelentősebb forgalmat az online kereskedelmek bonyolították le, név szerint a helyi Amazon és a Flipkart.
„Az okostelefon-gyártók határozottan jól teljesítettek. A kormány lassan, de biztosan csökkentve a mozgáskorlátozásokat egy három hónapos lezárás után, tökéletes légkört teremtett a tartós növekedéshez. Míg szinte az összes eladó pozitív szállítmány-növekedést mutat, az igazi nyertesek az online csatornák, akiket az ünnepi szezon előtt hatalmas készlettel láttak el. Az Amazon és a Flipkart folyamatos értékesítése egyértelműen jelzi, hogy a gazdasági visszaesés ellenére India hajlandóságot mutat a jó okostelefonra és a jó ajánlatokra.”
mondta Adwait Mardikar, a Canalys elemzője
Tényleg rekordmagasak lettek az eladási adatok, ugyanis több mint 50 millió termék kerül értékesítésre, ami az előző időszakhoz viszonyítva jelentős. Külön megemlíteném, hogy a régióban a Q3-as időszak a legerősebb évről évre, hiszen, mint említi az elemző kolléga, az ünnepi szezon előtt vagyunk, amire az ottélők rákészülnek. Igen ám, de az előző 3 év egyikében sem sikerült ennyire kimozdítani a görbét felfelé, ami példaértékű. 8%-os növekedés mutatkozott összben 2019/Q3-hoz képest.

Forrás: Canalys
A kínai okostelefon-gyártók tették ki a negyedév szállításának 76%-át, azaz a háromnegyedét. Összességében soknak hangozhat az érték, azonban 2019/Q3-ban 74%-ok könyvelt el a piackutatócég, így minimális a növekedés, de mondhatni, alig változott valamit.
A Samsung utoljára a tavalyi év végén volt a tabella második helyén, majd a Vivo megszorongatta és maga mögé utasította. Most revánsot vett, ami azért számottevő, mert egy kiemelten fontos időszakban járt sikerrel és hozta a számokat. A piaci részesedésük stabilin 20%, azaz minden 5. okostelefon tőlük talál gazdása, ami jól hangzik. 7%-os növekedést generált 2019-es azonos időszakhoz képest.
A helyi piac abszolút nyerte a Xiaomi, ami 13.1 millió terméket szállított le, illetve a piac negyedét birtokolja. A többiekről pedig mutatnék egy összesített táblázatot:

Forrás: Canalys