2021-be lépve megváltoztak a Samsung márkaboltokban a garanciális feltételek. Január 1-je előtt minden okostelefonra és tabletre egységesen két éves jótállás járt. A GDPR törvények behozatalával megszűnt a Samsung weboldalán a második évért történő regisztráció. De ezt már tudjátok! Egyhangúlag minden termék megkapta automatikusan a második esztendejét, ami már csak a készülék hardveres és szoftveres meghibásodására teljesedett ki. Tehát a mozgóalkatrészekre, mint pl.: a töltő, az adatkábel vagy a készülékben lévő akkumulátor nem tartozott a garanciális ügyintézés alá a vásárlástól számított 13. hónapjától. Csak a tisztán látás mivoltából vezettem fel, hogy tudjátok hova tenni a változásokat.
2021. január 1-jével kormányrendeletből fakadóan jogszabályváltozás állt elő, ami legfőképpen a csúcskategóriás készülékeket fogja érinteni. A meghozott és élesített törvénymódosítás értelmében három ársávot különböztetünk meg, amelyekhez eltérő garanciális időszak vonatkozik. Mutatnám, melyek ezek valójában:
- 10.000 Ft – 100.000 Ft: 1. éves jótállás
- 100.001 Ft – 250.000 Ft: 2. éves jótállás
- 250.001 Ft-tól: 3. éves jótállás
Most hirtelen felkaphatjátok a fejeteket, mert a Galaxy A-termékek többségére a jelek szerint csak egyetlen évnyi garanciát kellene adnia a Samsung Electronics Magyar Zrt.-nek, azonban szó sincs ilyesmiről. Az eddigi gyakorlathoz hasonlóan a Samsung adja a hivatalos +1 éves kiterjesztett jótállást, amiért nem kell semmit tennetek, csak megőrizni a vásárolt termék számláját és garanciaszelvényét.
(A Samsung Magyarország kihangsúlyozza, hogy a kiterjesztett jótállás csak a termék javítására vonatkozik. Nem terjed ki a készülék mellé csomagolt tartozékokra és a beépített akkumulátorra! Ezen kívül még egy fontos tény, miszerint ha javítás során főpanel csere történik, akkor sem módosul a jótállás lejáratának dátuma.)
Amit még mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a Magyarországon vásárolt termékekre 2 vagy 3 év a szavatosság. Ha nem az Európai Unión belül szervízeltetnétek a meghibásodott terméketeket az éppen közeletekben lévő hivatalos szervízben, akkor nincs rá garancia, hiszen az itthon vásároltak csak EU-s van. Sőt, legjobb információnk szerint – de azért rákérdünk külön! – csak idehaza kapjátok az 1 évtől eltérő szervízi hátteret.

Most sokakban felmerülhet az, hogy mi a helyzet akkor, ha valami éppen akcióban 249.990 Ft-ra bekerül, mint mondjuk jelenpillanatban: a Galaxy S20 FE normál áron?! – Nos, ilyenkor a termékre csak 2 év garancia jár. És mi a helyzet akkor, ha normál áron 279 990 Ft-ba került, de éppen a leértékelt időszakában vásárlom meg 250 ezer ft alatt? – Ilyenkor szintén 2 év a jótállási idő. A Samsung által kiadott új garanciaszelvényre feltűnteti a hivatalos bolt, hogy mennyiért került értékesítésre a készülék, amellyel egyértelműen adja magát a tény: hány évig vihetjük bérmentesen szervízbe, ha valamiféle baj állnak elő vele.
A fenti képen bekarikáztam pirossal azt a mezőt, ahova a partnernek fel kell tűntetnie a készülék vételárát.
Igazából a 249.990 Ft körüli árpontú termékeknél lesz bajban a vásárló, hiszen ha hosszabb távon gondolkodna, akkor lehet, hogy nem éppen jár jól a lecsapott árral, mivel olykor egy garanciális plusz év a másodikon felül jobb tud lenni. Főleg, ha pont egy panelcserére folyamodna a szerviz által a használója, ami alsóhangon hívható gazdasági totálkárnak, mert kb. nincs értelme belemenni a javításába fizetősként.
Ami miatt mindenképpen pozitívum a jogszabályváltoztatás, hogy fellendülhet a csúcskategóriás készülékek iránti kereslet, hiszen alapvetően azt mondjuk ezekre, hogy 3-4 évig nem fáradnak ki, s azáltal, hogy a Samsung tavaly nyáron közzétette a 3 éves főszoftver támogatásának tényét, kerekebbé állt az összkép. Nem csak a Google szeretné, ha meglévő flagship termékünket hosszabb ideig használnánk; hanem a hazai Samsung képviselet is. Mellesleg a továbbadás során is némiképp előnyösebb áron tudja az eladó kínálni a vevőnek.
Mit szóltok az egészhez? A változásnak köszönhetően könnyebben adtok ki min. 250 ezer forintot a zsebetekből?