Nagyot ment az indiai tablet piacon a Samsung

A koronavírus évében hatalmasat ment a tablet piaca. Nem véletlenül, hiszen az oktatás digitális platformra költözött, illetve felélénkül az otthoni munkavégzés is. Ez leginkább az ázsiai régióra jellemző, ahol többnyire internetkávézókba mennek dolgozni az alkalmazottak, mert sokkal olcsóbban jönnek ki, mint ha fenntartanának egy irodát. Mindig kihangsúlyozom, hogy India egy eléggé nehéz falat a Samsungnak, ahol nagy nyomás nehezedik rájuk a versenytársakból adódóan. Volt, hogy az egyik negyedévben lecsúsztak a dobogó legalsófokára, de aztán megkapaszkodtak mostanság stabilan a második helyén.

Az International Data Corporation (IDC) piackutatócég kiadta a régióra fókuszáló kimutatását, melyben azt vehetjük górcső alá, miként változott az egyes gyártóknak a házrész aránya a 2019-es esztendőhöz viszonyítva. Mondanom se kelljen, de mint azt a címsorban elspoilereztem: a dél-koreai vállalat nagyot ment!

A táblagépek piaci részének változása.
Forrás: IDC

Az indiai táblagépek piacán 14,7%-os növekedés mutatkozott 2020-ban. Az IDC arra is rávilágít, hogy ez nagyjából 2.8 millió darab terméket jelentene. Kihangsúlyozzák, hogy fontos esztendőt tudhat maga mögött a piacág, hiszen négy egymást követő évben esett vissza folyamatosan, amely megállításra került, ám hozzáteszik, hogy az e-learning erősödése nagyban hozzátett a sikeréhez.

Eléggé megoszlott a tabletek iránti igény árzóna oldalról, ugyanis a 100 és 200 dollár közötti készülékek tették ki több mint a felét; viszont a 300 dollár feletti tartomány is éves szinten 72,3%-os növekedést mutatott fel. Utóbbiak között a legkelendőbb a Galaxy Tab S6 Lite és az Apple-féle iPad 10.2 kapott helyet.

Ami a legmeglepőbb, hogy a Lenovo uralja a táblagépek piacát. Minden harmadik készülék tőlük kerül eladásra. A Samsungra se lehet panasz, hiszen a 2019-es évi 19%-os házrészüket 32%-ra feltornászták. Sikerüket annak köszönhetik, hogy az iBall nevű gyártó eléggé megrogyott 2020-ban, így a vásárlóközönsége mindenki máshoz csapódott le. A dél-koreai vállalat 157%-kal növelte 2019-hez képest a szállításait.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.