Januárban a Counterpoint Research jóslatokba bocsátkozott. A Galaxy S21 várható lehetséges fogyását próbálták szemléltetni egy éves életciklusra levetítve. Abban kétségtelenül egyet lehetett velük érteni, hogy a Galaxy S20-hoz képest biztosan kelendőbb lesz az utód, ami cseppet sem volt a felhasználók kedvence. Valahol elment a mutatvány, melynek miértjébe nem szeretnék belefolyni, ugyanis a hangsúly az idei év Galaxy S-termékein van, azaz a január közepén leleplezett huszonegyeseken, amik hozták a forgatókönyvben írtakat: messze felülmúlta a termékcsalád az elődjének eladási mutatóit.
Jó lett volna, ha globális kimutatást rittyentenek elénk, viszont most csak az USA-ára orientálódót tudnék elétek tálalni. Időintervallumban a megjelenéstől (pre-orderrel együtt) számított másfél hónapról lesz szó, azaz 6 hétről.

Forrás: Cointerpoint Research
A különbség eléggé szemléletes. A Galaxy S21-ek görbéje elrugaszkodott a Galaxy S20-éhoz képest. Míg az első héten még elenyészőbbnek tekinthető a különbség, addig a második héttől megugrott, amit egészen az 5. hétig tartani is tudott.
A legújabb zászlóshajó sikerének kulcsa az alacsonyabb, 799 dolláros bevezetési ára, valamint az amerikai beszállítás kiemelt támogatása. Másrészről, a Galaxy S20-ak fogyását a váratlanul kirobbant COVID-19 világjárvány nehezítette. Se a vásárlók, se a beszállítók nem voltak felkészülve a szituációra, ellenben a Galaxy S21-eknél már a dél-koreai vállalat stratégiát váltott, melynek végeredménye a majdnem év eleji termékbevezetés lett.
„Jelentős változás történt a tavalyi évhez képest a modellek keveredésénél, hiszen a Galaxy S21 eladásainak egyharmadát az alapmodell tette ki. Az alacsonyabb bevezetési költség és a Galaxy S21 készülékek lényegében ingyenessé tévő ajánlatai (főként szolgáltatóknál) hozták meg a legkisebb modell sikerét. Nem utolsó sorban a hátlapi kamera megegyezése a Galaxy S21+ 5G-vel.”
mondta Maurice Klaehne, a Counterpoint egyik elemzője.

Ilyen arányban vásárolták a tavalyi és az idei Galaxy S-széria tagjait az USA-ban az első 6 hétben.
Forrás: Cointerpoint Research
Amerikában nagyon erős volt a szolgáltatói fronton történő termékértékesítés. Míg a T-Mobile és az AT&T adott esetekben 800 dollárral, addig a Verizon 750 dollárral tette „olcsóbbá” a készülékeket. Az ügyfelek többségének tetszik az új kamerasziget elképzelés, miszerint nem emelkedik ki pup formájában, hanem a készülék széléből „növekszik ki”, és alkot azzal egységet.
Kíváncsi leszek, hogy negyedéves viszonylatban, mire lesz képes a Galaxy S21; valamint arra, hogy mikor kerülhet újra piacra olyan siker termék a csúcskategóriában, mint amilyen a Galaxy S10-termékcsalád volt?!