Előzetesen már voltak jóslatok, hogy a Galaxy S21 termékcsalád érkezésével a Samsung világszerte helyre teheti magát az év első negyedévében, ami általánosságban mindig gyengébbre sikeredett. Mostanra viszont megérkeztek azok az adatok, amik igazolják, hogy a stratégiai váltás nagyon jó hatással volt a forgalmukra, mert több szinten megfogták a versenytársakat. Tulajdonképpen elérték végcéljukat, mivel az Unpacked események átrendeződésével rövidítették azt a holtteret, ami a konkurenciának adtak előnyt. Összességében leszögezhető, hogy Európában a Samsungnak sikerült felállnia a dobogó legfelsőfokára.
Mielőtt azonban rákoncentrálnánk a kontinensükre, foglalkozzunk hazánkkal, azaz Magyarországgal. Nagyon ritkán fordul elő, hogy hozzájutunk az országunkra szabott kimutatásokhoz, így külön örültem annak, amikor megpillantottam a Xiaomi Magyarország Facebook bejegyezését arról, hogy miként teljesített a dél-koreai vállalat a 2021-es év első negyedévében. Nyilván ők mást emeltek ki a tények közül.

Forrás: Xiaomi Magyarország / Facebook
A tavalyi időszakhoz képest 21%-os növekedést mutatott fel a Samsung Magyarország, ami nem tekinthető se rossznak, se jónak. Ugye mindenképpen szem előtt kell tartani azt, hogy 2021-ben robbant ki a COVID-19 járvány, ami bedöntötte a negyedév második felét. Ha ezt a tényt vesszük alapul, akkor lehetnének sokkal magasabbak a mutatók; de legalább pozitív a végelszámolás, amire pedig rossz szavunk se lehet.
Érdemes megfigyelni, hogy a kialakult Huawei iránti incidens, mennyire bedöntötte a kínaiak eladásait. Még az LG is beelőzte, amire azért kevesen tettek volna 2020-as év végén. A Samsung a piac több mint 50%-át uralja, tehát minden második vásárolt okostelefon a dél-koreai vállalattól kerül eladásra. Ez nagyszerű! A fejlődés folyamatos, amivel a jövőben olyan kapukat is kinyithat a hazai képviselet, amire most nem számítanátok. Gondolok arra, hogy simán visszakerülhetnek a Chromebook-féle notebook-ok a portfóliójukba, illetve ugyanúgy lehet az elsők között számolni a legújabb Galaxy Z-termékekkel is.
Egyértelműen leszögezhető, hogy jelenlegi legnagyobb riválisa az Apple mellett a feltörekvő Xiaomi, ami 311%-ot erősödött 2020-hoz képest.

Forrás: Canalys
Ha Európa összességére vetünk egy pillantást, akkor se lesz másképp a tabella. A piaci részesedése alacsonyabb (mivel néhány országban gyengült a brand). Teljességbe nézve 35%-ot tud felmutatni, de az is minden harmadik okostelefon értékesítésnél Samsung eladást jelent. Amire felhívnám a figyelmet, hogy az Apple visszacsúszott a harmadik helyre, míg a Huawei 81%-os bezuhanást tálalt a képviselete felé. Bátran leszögezhető, hogy Amerika kicsinálta utóbbiakat.
Amire a Samsung Globalnak oda kell figyelnie, az Kelet-Európa, ahol lecsúsztak a második helyre az eladási mutatóik alapján; és ahol a Xiaomi beelőzött mindenkit a 82%-os erősödésével. Igaz csak „1%” a különbség, ez ez tovább torzulhat.
Forrás: Canalys