Miután a gazdaság kezdi kiheverni a COVID-19 világjárvány által keletkezett visszaesést, a fellendülés jelei mutatkoznak a negyedéves piackutatási adatokban. A tavalyi időszakhoz képest jelentősen megugrottak a különböző termékcsoportoknak az eladásai, ami annyit jelentene, hogy az okostelefonok piaca már elfelejtette a borzasztó 2020-as esztendőt. Az IDC piackutatócég megvizsgálta a 2021 első három hónapját, azonban belül is a viselhető kiegészítők részlegét, ahova az okosórák, az aktivitásmérők vagy éppen a vezet nélküli fülhallgatók tartoznak. Mondanom se kelljen, de érezhető a fellendülésnek a mértéke.
Olyannyira szembetűnő, hogy a teljes piac 34.4%-kal zárta jobban az időszakot, mint tavaly. Szállítási adatokban mérve pedig átlépték a 100 milliós határt, ami elképesztően magas, mégis csak ezek azok a hónapok, amikor visszaesnek az értékek, hiszen magunk mögött tudunk egy karácsonyi hajtást, amikor mindenki mindent vesz.

Forrás: IDC
2021 első negyedévében a Samsungnak sikerült megszereznie a második helyet a Xiaomi elől, ami 2020 azonos időszakában leszorította a dobogó legalsó fokára. Most úgy vett revansot a dél-koreai márka, hogy közben nem csökkentette a piaci részesedését, ám növelni tudta az eladási adatait. Szám értékben kifejezve, nagyjából 11.8 millió kiegészítőt értékesíthetett, míg előző évben csak 8.7 millióval próbált helytállni. A teljes szegmens 11.3%-át teszik ki, azaz minden 10. termék tőlük kerül eladásra.
Természetesen az élen lévő Apple-lel mit sem tudott kezdeni, ami magasan tartja a mércét – bár már nem toronymagasan, hiszen a 32.3%-os házrésze lecsökkent 2021/Q1-ben 28.8%-ra. Részükről több mint 30 millió termék került kiszórásra, ami elképesztő szám; főleg úgy, hogy a 2-3-4. helyen lévő brandek összértéke ad ki nagyjából azonos végeredményt.
A Samsung sikeréhez kapcsolódik, hogy a vezeték nélküli fülhallgató családjával remek eladásokat generált, amihez a Galaxy Buds+, a Galaxy Buds Live és a Galaxy Buds Pro is hozzátett; illetve a JBL leányvállalatának termékei. Nemmellesleg a vállalat okosórái és aktivitásmérői szintén hozták a várva várt növekedést.
Zárásképpen, pedig vegyünk egy kószapillantást, hogy miként teljesített a dél-koreai vállalat az európai piacon:

Forrás: SamMobile / IDC
Mint az leolvasható a táblázatból, nem csak világviszonylatban sikerült megszereznie a Xiaomitól a második helyet, de még európaiban is. Noha minimálisan csökkent a házrész aránya, mégis sikerült 27%-kal növelnie az eladási adatait; ezzel szemben a versenytárs csökkenést produkált úgy, hogy a régióban még a Huawei is növekedést tudott felmutatni.
Kíváncsian várjuk, hogy a második negyedévben mekkora különbségek formálódnak.
Az elmúlt 5 negyedév így festett házrész felosztásban:
