Manapság már tényleg leszögezhető, hogy nincs sok különbség egyik-másik okostelefongyártó között. Technológiai fronton mindenki próbálja a legmagasabb minőséget az asztalra letenni! Szerintem nem mondok butaságot akkor, ha a szoftver által adott felhasználói élmény javítása mindenhol az alap célkitűzés. Elég csak felidézni azt az időszakot, amikor a Samsung áttért a TouchWiz-ről a One UI felületére, s ezáltal egy olyan BUMM-ot hozott el, ami sokakat magával rántott. Talán a jelenkor egyik fő bosszúsága, ha egy applikációban kéretlen reklámok rondítják az összképet – ha pedig gyárilag elő van telepítve az, akkor külön tehet egyet a fejlesztőgárda… hiszen kifizettük a készüléket, de úgy fest, ez sem elég.
A Samsung most piaci trendet akar diktálni, melynek értelmében: eltűntetik a gyári applikációkban felbukkanó reklámokat, hogy ezzel tovább növeljék a felhasználói élményt. Ezt annyira komolyan gondolják, hogy hivatalos formában is közzétették!

Fotó: Galaxy Világa
A dél-koreai vállalat úgy határozott, hogy leállítja a hirdetések megjelenítését az előretelepített és gyártói alkalmazásoknál, ez alatt pedig nyugodtan lehet érteni: a Samsung Weather-t, a Samsung Pay-t és a Samsung Theme szolgáltatást is. Maga a frissítés, ami elhozza a reklámmentességet, az év végére ígérik – cseppet sem lennék meglepve, ha a főszoftver váltással élesítenék, hiszen akkora van nagyjából beütemezve a One UI 4.0 és az Android 12-nek a debütje.
Mindenesetre az update-nek egyelőre pontos megjelenési dátuma nincs, de az bátran leszögezhető, hogy mérföldkő lehet a szoftverfejlesztéseknél; valamint sokaknál barátságosabbá teheti azokat a gyártó által kreált applikációkat, amelyekre van másnak alternatívája és helyette inkább azt is használják – még ha reklám is van benne. Nemmellesleg azt se feledjük el, hogy a One UI 2.5 érkezésével sokakat felháborított, hogy ez a törekvés mégsem került élesítésre, ugyanis már akkoriban meg akarták lépni, de valamiért elálltak a döntéstől. (És akkor még jöhet a savazás oldaláról az is, hogy drágultak a készülékei, melyeknek a doboza már nem tartalmaz minden tartozékot.)
A Samsung az okostelefongyártók között piacvezetőként tűnik fel. Jelenleg a Galaxy Z-termékcsaláddal – valamint előtte a Galaxy Note-okkal – törekszik arra, hogy piacot diktáljon, azaz mindenki Őket másolja. A közelmúltban a töltő és a fülhallgató dobozból való eltávolításától volt hangos a tech-világ sajtója, azonban ma már ott tartunk, hogy egyre több gyártó határozza el magát a környezettudatosság (és az extra profit lehetősége) mellett, ahova a napokban a Google is becsatlakozott. Nincs kizárva, hogy a döntés meglépését követően sokak szemében szimpatikusabb lesz a brand, ami hosszabb távon több profitot termelhet. Ezáltal pedig akarva-akaratlanul a versenytársaknak is nyitnia kell az irány felé.
A döntés tehát hivatalos. Nyilván még egyszer kihangsúlyoznám, hogy a Samsung Electorinics alkalmazásait érinti! Csak szemléltetésként adnék egy linket, hogy akad bőven a tarsolyukban.