Zuhant a tabletek iránti kereslete!

Tavaly a koronavírus okozta bizonytalanságból, valamint számos a közt érintő szigorításból fakadóan (értsd: „Ha teheti, maradjon otthon!”) a tabletek iránti kereslet fellendül. Elég csak hazánkat felhozni példaként, ahol az oktatás átállt digitálisra, ami jót tett az elektronikai cikk piacának. Olyan mélységből rugaszkodott fel, hogy 5 éves rekordokat döntött meg. Talán senki se gondolta volna anno, hogy sikerül majd egyszer ekkorát emelkednie. Egy évvel később már más a helyzet. Az élet, ha nem is normalizálódott, de kezd visszaállni minden a régi kerékvágásába, melyet a tabletek iránt kereslet érzett meg legfőképpen, ugyanis hatalmas visszaesésről számolhatok be, ha csak a tavalyi adatokhoz viszonyítunk.

A Canalys piackutatócég elkészítette a szokásos negyedéves kimutatását, amely megerősíti, hogy visszaesőben a tabletek iránti érdeklődés. Ha a 2020-as azonos időszakhoz viszonyítjuk az eladási adatokat, akkor 14,9%-os visszaesésről számolhatunk be, ami azért hatalmas, mivel cirka 6 millióval múlta alul magát.

A Samsungnak sikerült ismét felkapaszkodnia a dobogóra, ugyanis az első helyen lévő Apple mögé futott be 7,2 milliós értékével. Ez a tavalyihoz képest 20%-os visszaesés, amikor 9.034 milliónyi terméket értékesített. A pozíciója azonban stabilnak tekinthető, ugyanis a mögötte lévő Lenovo jelentősebb elmaradással büszkélkedik, számértékben kifejezve 4.2 millióval araszol, ami semmiképp sem lebecsülendő.

Ha a házrészarányt vesszük alapul, akkor minden ötödik táblagép a dél-koreai vállalattól kerül gazdára. Talán ez az a szám, amin mindenképpen faragnia kellene, ugyanis az Apple-nél ugyanez minden harmadik.

Himani Mukka, a Canalys elemzője szerint nézzük pozitívan a tényekre:

„A kimagasló növekedési sorozat vége ellenére a táblagépek piaca továbbra is erős, figyelembe véve a COVID-19 világjárványt megelőző hosszú hanyatlási időszakot. (…) Az öt egymást követő negyedéves növekedés – az ázsiai csendes-óceáni térség kivételével – minden régióban visszaesett. A világ nagy részén a fogyasztói igény és a fiatalabb gyermekek alapfokú digitális oktatásának támogatása a világjárvány csúcspontjához képest lelassult.”

Régiós szinten a tabletek piaca
Forrás: Canalys

Mint az látszik a fenti grafikonon, valóban az ázsiai-csendes-óceáni (általában magában foglalja: Kelet-Ázsiát, Délkelet-Ázsiát, Dél-Ázsiát, Ausztráliát és Óceániát) térségében növekedett a tabletek iránti kereslet. Egy korrekt 23%-os emelkedést tudhatnak magukénak, mint a mi területünk 27%-os csökkenést. Stagnálás szempontjából Latin-Amerikát lehet felhozni példaként, ahol mindössze 1%-onyit mozdultak el a mutatók tavalyhoz képest.

A Samsung megérezhette, hogy nem megy úgy az iparágnak a szekere, hiszen a Galaxy Tab S8-termékcsalád elméleti síkon nyáron debütált volna, azonban elhalasztották az érkezését 2022-re. Egy másik oka még a chipset hiány lehet, de… szerintünk sincs relevanciája egy terméktrióval elárasztani a piacot.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.