A kereskedelem legmeghatározóbb időszaka zajlik, aaz az év utolsó negyedéve, azonban az eladásokról majdcsak jövő év elején fogunk tudni beszámolni. Most a Counterpoint Research elemzésének köszönhetően 2021 harmadik negyedévére helyezném a fókuszt, hiszen a dél-koreai vállalatnak ismételten sikerült nagyot mennie. Nagyot, hiszen nem szabad megfeledkezni arról, hogy ebben az időszakban indult útjának az Apple új termékcsaládja, amely a felsőkategóriában eléggé komoly versenytársnak bizonyult. A cikk azonban a globális teljes okostelefon eladásra koncentrál, ahol komoly előnnyel zárt a Samsung.
A gyártóóriás megtartotta az első helyét az év utolsó előtti időszakában. A leszállított készülékek 20%-ot tudhatja a magáénak, ami számban kifejezve 69,3 milliónyit jelent. Ezzel pedig minden ötödik okostelefon részékről került gazdára, ami eléggé tekintélyt parancsoló – pláne úgy, hogy a második helyen lévő almás brand 15%-tal, illetve 48 milliós értékkel követi.

Forrás: Counterpoint Research
Az időszak legnagyobb veszte nem látszik a TOP-listán. A Huawei azáltal, hogy elvesztette az Androidos termékeinél a Google támogatást, elvesztette egyúttal a vásárló közönségét is. Míg a 2020-as év azonos időszakában a Samsung mögött menetelt 14,9%-os piaci részesedéssel, most sehol sincs, vagy legalábbis valahol nagyon mélyen. Azt híhetnénk, hogy a Xiaomi erősödött meg, azonban szó sincs ilyesmiről, mert ugyanúgy 13% körüli értéket hoztak. Helyette fellendült az érdeklődés az eddig kisebb közönséget betaláló brandek, mint pl.: az Oppo, a RealMe vagy a Vivo iránt.
Fura látni, hogy a számok valahol csökkenést is prezentálnak. A Samsung tavaly ugyanebben az időintervallumban 23%-os piaci részt tudhatott magának, míg most csak 20%-ot. Azaz 3%-ot visszaesett.
Az okostelefon összességénél hasonlóan mutatkozik a „fogyatkozás”, ugyanis 6%-kal múlta alul magát a piac. Míg 2020 Q3-ban 365,6 millió termék került leszállításra, addig most „csak” 342 millió. Holott tavaly, a koronavírus második hulláma bizonytalanabbá tette a vásárló közönséget. Most a csökkenés inkább az ellátási problémáknak tudhatók be, melynek egyik előterméket a chip hiány, amit áthatja a 2021-es évét a tech iparnak.
A Samsung két piacon nem tudott csak érvényesülni. Észak-Amerikában az Apple határozottan lenyomta, ugyanis majdnem minden második vásárló döntött iPhone mellett. Azért a 34%-os piaci szereplésével se tekinthető rossznak. A legtragikusabban Ázsiában áll, ahol mindössze 11%-a a vásárlóknak választja a terméküket. Külön megemlíteném, hogy itt a Vivo nagyot ment, ugyanis 17%-kal a Xiaomi (16%) és az Oppo (14%) elé került. A dél-koreai vállalat Latin-Amerikában hozza a legjobb mutatókat, ahol 36%-kal vezeti a piacot, míg Európában 34%-kal.
Összességében, nincs panasz az idei stratégiájukra, hiszen szépen hozzák a tavalyi számokat – legalábbis közelítik azt. Nyilván az a kérdés, hogy éves szinten az általában belőtt 10%-os növekedés ott lesz-e vagy sem?!