Már szoftveres formában sem támogatott a Gear VR élmény

Remekül halad a Samsung az Android 12 főszoftvernek a frissítési ütemtervével. Jelenpillanatban, a Galaxy S10 termékcsaládig visszamenőleg, mindegyik csúcskategóriás termékükre befutott már az update (a szerverekre történő ráeresztés folyamatos!) – amelyek alól a hajlítható készülékeik sem képeznek kivételt. Ezáltal már tényleg csak arra várni, hogy középkategóriában is útjának induljon az operációs rendszerrel érkező jóságok tárháza, azonban, aki nosztalgiából vagy más okból kifolyólag el-el szokta indítani a Gear VR-t, az kétszer gondolja meg, hogy akarja-e a frissítésnek a lefutását!

Az Android 12-nek a hivatalos dokumentációjának utolsó előtti sorára hívnám fel a figyelmet, ahol az alábbi olvasható:

„A Gear VR szolgáltatás megszűnése. A Gear VR a jelen frissítést követően nem lesz elérhető.”

A Galaxy S6-családdal érkezett Gear VR.
Fotó: Galaxy Világa

Ergo, a Samsung nem csak hardveres vonja meg a Gear VR-nak a támogatását, hanem szoftveresen is. Ha visszaemlékeztek, a Galaxy S20 termékcsalád már azon csúcskategóriások közé tartozott, amelyektől megvonták ezt a fajta felhasználói élményt. Viszonylag szűk réteg használta, aminek megvolt az oka: 1) viszonylag kevés tartalom készült rá; 2) a kiforrása nem ment végbe, így bukott projektként könyvelték el; 3) a felhasználói élménye azért hagyott némi kivetni valót.

A Gear VR nulladik generációja a Galaxy Note4-gyel látott napvilágot. Magyarországon, a Galaxy S6-termékcsaláddal került bevezetésre, amikor is a tényleges első generációt adták az előrendelések mellé. Papírforma szerint az SM-R325 volt az utolsó kiadott változat, ami tartalmazta a csomagolásában a kontrollert és a Type-C csatlakozási dokkolást. A 2019-es flagship termékeket tekintjük az utolsó kompatibilis termékeinek, azaz a Galaxy S10 és Note10 termékcsaládot.

A Samsung a piaci tények szerint cselekedett. Mérlegelt, hiszen a trend a képfrissítési szám növekedése felé ment el, azaz, hogy minél inkább smooth legyen a böngészés, a képernyőnek a csekkolása. Ehhez elengedhetetlen volt a Hz számnak a növelése 120Hz-re. Ezáltal másféle panel került a termékeibe, amit szakzsargonnal élve Dinamikus AMOLED 2.0-nak nevezett el. Noha a képpontsűrűség maradt 500ppi körül, ez már nem volt elegendő ahhoz, hogy a Gear VR élmény tökéletesen tovább tudjon élni. Az egykori képsűrűség bajnok a Galaxy S9-es a dél-koreai vállalatnál, ugyanis az 5.8 inches kijelzőn futott az 1.440 x 2.960 px-es felbontás, amivel körülbelül 570ppi-t sikerült összehoznia. Ez se kifogástalan a Gear VR szempontjából, ugyanis amikor használatba helyezitek, akkor ez a szám feleződik az egyik és a másik szemre, azaz kb. 285ppi jut rájuk. Íratlan tények alapján valahol 326ppi felett már nem képes az emberi szem a feldolgozni a pixel többletet, előbbi érték pedig eléggé alatta van.

A mobilgaming ipara se erőltette a technológia befutását, így a Gear VR egy jó teszt termékké vált, amit tényleg csak az tudott értékelni, aki kipróbálta. Nekem speciel az utolsó generációból van egy itthon, bár a dobozából nagyjából 1 éve nem vettem ki – mégsem érzem azt, hogy meg kellene válnom tőle. A Galaxy Note5 készülékemmel fogom még használni abban biztos vagyok, már csak nosztalgia mivoltból fakadóan, ugyanis megvásároltam az a bizonyos kacsavadász app-ot, amikor a kutya szedi össze a lelőtt vadat.

Száz szónak is egy a vége, aki nem akar megválni a Gear VR élményétől, az mellőzze az Android 12-nek a frissítését a Galaxy S10-es és a Galaxy Note10-es termékénél.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.