Korrekt mutatókkal zárta második negyedévét a Samsung

Fura előző negyedévet zárt az okostelefonok piaca, ugyanis 2020 második negyedéve óta nem volt ilyen alacsonyan a keresleti görbe. Most szó sincs koronavírusról, illetve az ellátási lánc hiánya se annyira égető probléma; helyette felcsapta fejét az alkatrészrendelések csökkenésének jelensége, melyet a túlkínálat okoz legfőképpen. A Canalys piackutatók szerint, ez időszakban 287,4 millió termék került leszállításra, ami a tavalyi azonos periódusban 315,6 millióra tehető. A globális visszaesés nagyjából 9%-kal múlta magát alul.

„A beszállítók aggódni kezdtek a túlkínálat miatt. A jelenség a kulcsfontosságú alkatrészek árának csökkenését eredményezte, ami egyben a szállítási költséget is mérsékelte. A többletmegtakarításokat a gyártók az év második felében új termék bevezetésekre, azok versenyképességének javítására fordíthatják. Ugyanakkor ez még nehezebbé teheti a régi modellektől való megszabadulást. Nemmellesleg, a túlkínálati helyzet a szállítókat sújtja, hiszen egyfajta tervezési képességet követel meg – egyszerűbb a helyzetük akkor, amikor hiány van.”

jellemezte az időszakot Runar Bjørhovde, a Canalys kutatási elemzője
A Samsungot is sújtja a globális helyzet, de azért tudott profitálni tavalyhoz képest, ami példamutató!
A globális okostelefon leszállítások az elmúlt 4 évben.
Forrás: Canalys

A helyzethez a „nagyok” jól alkalmazkodtak. Köztük a Samsung, amely 2021 Q2-höz viszonyítva 6%-os emelkedést tudhat magáénak. Számokban kifejezve az akkori 58 milliós leszállítását 61.8 millióra tornászta fel, amellyel stabilan megtartotta piacvezető pozícióját. Nem csak azt, hanem növelni tudta a részesedését is, hiszen anno 18%-kal zárta a periódust 2021-ben, ehhez képest most 21%-kal, azaz leszögezhető, hogy minden ötödik okostelefon a dél-koreaiak egyik modellje, ami értékesítésre került.

Azért náluk se fenékig tejfel minden, hiszen 16%-kal esett vissza a kiszállítás mértéke az előző negyedévhez képest. Ennek egyik oka, hogy bizony őket sújtotta az ellátási gond, különösen a középkategóriás modellek esetében. Mindez, legfőképpen az alacsonyabb árzónában lévő Galaxy A-szériákat érintette. A dél-koreai vállalat stratégiái között kapott az is helyet, miszerint a prémium szegmenest, azaz a Galaxy S és Z szériát a fejlettebb országok/régiók piacán hangsúlyozta – bár az Apple iránt komoly kereslet alakult ki Észak-Amerikában, Kínában és Európában is, melynek eredményeképpen a másik növekvő brand lett.

A 2022 második negyedévének forgalmi adatai.
Forrás: Canalys

Zhu elemzése szerint az okostelefonok teljes ellátási láncát növekvő feszültség határozhatja meg a folytatásban, ugyanis a kereslet gyengülése elnyúlhat. A helyzetet tovább rontja: a geopolitikai problémák, a fogyasztói bizalom visszaesése és a magas infláció.

A negyedév legnagyobb visszaesését a Xiaomi tudhatja magáénak, hiszen tavalyhoz képest 25%-kal maradtak el a mutatói, ezáltal visszaadta az Applenek a dobogó második helyét, amit anno elvett. Az Oppo és a Vivo fejfej mellett, bár náluk is 20%-os csökkenés csekkolható.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.