Egyelőre nincs versenytársa a Samsungnak az összehajtható készülékek piacán

A Counterpoint Research legfrissebb kutatása az összehajtható okostelefonok piacára fókuszált, ami az elmúlt 2 évben hatalmas fejlődésen esett át. A Samsung a Galaxy Fold megjelenítésével új okostelefonkategóriát teremtett, amelyet manapság csak úgy emlegetünk: foldable. Azóta több versenytárs próbálja megfogni a trenddiktálásra törekvő dél-koreai vállalatot, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy ők már bő egy évtizede benne vannak a kutatásokba és tudják: mit, miért csinálnak; nem pedig csak látatlanban próbálnak megfelelni a leendő közönségüknek.

A foldable piaca jelentősen növekedhet. Míg 2021-ben nagyságrendileg 9 millió termék került globálisan értékesítésre, addig 2022-re nagyjából 16 milliót könyvelhet el; ami 2023-ra az elemzők szerint 26 millión tetőzhet. Ez a tavalyihoz képest 73%-os kimozdulás, ami lehetne még magasabb is, ha a jelenlegi recessziók és ellátási nehézségek köddé válnának.

Az elmúlt félév foldable megoszlása gyártókra bontva.
Forrás: Counterpoint Research

2022 első felében a Samsung dominálta a piacot. A piackutató eredménye szerint 62%-ot tudhat magáénak a tech-órás, azaz minden második összehajtható készülék biztosan tőlük kerül értékesítésre. A dobogó második fokán a Huawei foglal helyet gyengébb 16%-kal. A Counterpoint még az Oppo-t emelte ki szűkös 3%-kal, akik a Find N mobillal kerültek fel az idei foldable termékek listájára, melynek leleplezése tavaly decemberben történt.

Érdekességképpen hoznék egy másik elemzést, amely a kínai régióra helyezi a hangsúlyt a globálisról. Ott már kicsit másabb a felállás, ugyanis az év első időszakában a Samsung hónapról hónapra egyre gyengébben teljesített. Míg januárban nagyjából 25%-ot piaci részesedéssel húzhatta ki magát, addig májusra 15%-ra lecsökkent mindez. A Huawei 50% körül ragad ki a régió piaci szeletéből, ami jelentős, de hát odahaza, hazai pályán ez az elvárt. További említésre méltó tény, hogy a Xiaomi-t olyan brandek előzik, mint az Oppo, a Vivo vagy éppen a Honor.

A kritikusabb kínai piacon a foldable termékek eladásai.
Forrás: Counterpoint Research

A Samsung a kezdetek óta vezeti a piacot, és úgy gondoljuk, hogy uralma még egy ideig fennmarad. A Huawei, az OPPO, a Xiaomi és a Vivo új összecsukható eszközöket vezet be az év második felében, de ezek többnyire a kínai piacra korlátozódnak. Egyelőre a Motorola lehet az egyetlen versenytársa egy olyan piacokon, mint az Egyesült Államok.”

jellemezte a helyzetet Jene Park, a cég egyik vezető elemzője.

Jene elemzése szerint, a Galaxy Z Fold4 és a Galaxy Z Flip4 megjelenése felpezsdíti a foldable piacot, ahol a Samsung egy nagyot mehet az év második felében. Várt saccolásukban arról számolnak be, hogy a jelenlegi 62%-os piaci szeletjük akár 80%-ra is megugorhat függetlenül attól, hogy számos brand augusztusra ütemezte az új összehajtható készülékét.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.