Két piac, ahol nem a Samsung malmára őrölnek a malomkerekek

Megszokhattátok már, hogy havi rendszerességgel hozok piackutatásokat. Az éremnek viszont két oldala van, amivel arra szeretnék célozni, hogy nem mindenhol megy úgy a Samsungnak a szekere, ahogy azt a vezetői szeretnék. A Földön van két olyan régió, ahol igencsak oda kell tennie magát. Az egyik ilyen Kína, ahol mondanom se kelljen, jelentős az elmaradása (csak az Others szegmensben emlegetik!); a másik pedig India, ahol minden rúpia számít. Utóbbi kijelentésem alatt értsétek azt, hogy nagyon árérzékeny az ottani közönség, és ha olcsóbban kapnak „nagyjából hasonló” terméket, akkor elfelejtik a márkahűséget.

Kezdjük a feketelevessel. Nem csak globálisan, hanem Kínában is mutatkozott egyfajta visszaesés az 2021-hez képest. Míg tavaly a harmadik negyedévben 78.9 millió okostelefon került leszállításra, addig idén az azonos időszakban mindössze 70 millió. Ez 11%-os visszaesés, amit a gazdaság megérez. A megfigyelt régióban 2022-es évben a Vivo és az Oppo tudott megújulni azáltal, hogy rendezték a készletgondjaikat. Ki is fizetődött a stratégiájuk, ugyanis a dobogó legfelső fokait foglalhatják el, még ha 23-27%-os csökkenés mutatkozik.

Felhívnám a Huaweire a figyelmet, ami még az Android-os szankciója előtt szorongatta a Samsung piacvezető pozícióját, mára már nem jelent veszélyt, fejtörést. Nincs másképp ez Kínában sem, ahol 2020 harmadik negyedéve óta csak folyamatosan romlik eladási mutatókban. Noha, két évvel később meglátni vélte a völgyet, most elindult felfelé, bár nem társítanék a jelenség mellé olyan jövőképet, melyben ismét fenn lesz.

Indiában kicsit másabb a helyzet. Mint azt a bevezetőben említettem, minden indiai rúpiáért meg kell a dél-koreai tech-óriásnak küzdenie, ami nem feltétlenül baj, mert ebből fakadóan született meg a Galaxy M- és a Galaxy F-termékcsalád.

Ha a második negyedévhez hasonlítjuk a leszállítási rátát, akkor 6%-os visszaesést tud felmutatni az okostelefonpiaca. A dobogó legfelsőfokán a Xiaomi, ami alapvetően piacvezetői pozícióba foglal helyet a régióban. Noha már 30%-os piaci részesedést nem tud felmutatni, de a stabil 20%-ot hozza negyedévente. A Samsung ezzel szemben csak 8-9% körül teljesít, de még mindig elegendő ahhoz, hogy befoglalja a második helyet. 1.1 millióval maradt el a versenytársától, ami jelentős; viszont mentségükre szóljon, hogy kisebb visszaesési mutató jellemezte 2021 Q3-hoz képest, mivel csak 11% lett a végelszámolásnál.

A jó hír az, hogy a fesztiválszezon kezdetével a negyedév utolsó heteiben javult a kereslet. Az infláció miatt a belépőszintű eszközök iránti érdeklődés csökkent, míg a közép- és felsőkategóriás szegmens viszonylag jól teljesített köszönhetően az agresszív promóciós időszaknak, amikor prioritásba helyeztek. (…) A Samsung a Galaxy Z Fold3 5G-re és a Galaxy S22 termékekre helyezte a fókuszt, mind az online, mind az offline kereskedelmi csatornán.

mondta Sanyam Chaurasia, a Canalys elemzője.

Nemsokára hozom a globális harmadik negyedév mutatóit, csak gondoltam előjáróban megmutatom, hogy mely az a két kritikus csatorna – az USA mellett –, amire priorizálhat a dél-koreai tech-óriás.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.