309 millió okostelefont talált gazdára a harmadik negyedévben

Az okostelefon piacának alakulásáról részlegesen már írtunk, ugyanis november vége felé közzétette a Counterpoint Research a harmadik negyedéves adatait, viszont akkor csak Európára helyeztük a hangsúlyt. Most úgy gondoltam, hogy kisebb kitekintéssel nézzük körbe, melyik régióban, mi a helyzet. Kezdjünk mindent a globális felállással, hiszen, míg bizonyos tartományokban recesszióval találkozhatnak az értékesítők és a gyártók, addig azért akadnak zónák, ahol bizony virágzásnak indult a kereskedelem.

A harmadik negyedév alakulása piaci eloszlásban.
Forrás: Counterpoint Research

Összességében leszögezhető, hogy nagyjából 309 millió okostelefon került értékesítésre 2022 augusztusa és október között. Ez éves viszonylatban, azaz a tavalyi azonos időszakhoz mérve 12%-os csökkenést jelentene, míg ha csak az előző negyedévvel hasonlítjuk össze, akkor 3%-os emelkedést. Fontos megjegyezni, hogy az elmaradás egyik oka az Apple-nek és a Samsungnak a kivonulása Oroszországból; a másik pedig az ellátási gondok, amelyet a megnövekedett igények és a háborús helyzet fokozott.

Ha a teljes piacot vesszük alapul, akkor a Samsung megtartotta piacvezető mivoltát, ugyanis 21%-kal állhatott fel a dobogó felsőfokára; míg a másik kettőn az Apple (16%-kal) és a Xiaomi (13%-kal) osztozkodott. A futottak még kategóriában: az Oppo (10%-kal), a Vivo (9%-kal) és a Honor (5%-kal) található.

Régiók, ahol van hova fejlődni!
Forrás: Counterpoint Research

Ha régiókra osztjuk le, akkor kettőnél figyelhető meg a dél-koreai vállalat elmaradása. Az egyik Észak-Amerika, ahol az Apple kimagaslóan uralja a piacot. A vizsgált időszakban a versenytárs 50%-os piaci részesedést tudhatott magának, ami kimagasló – tehát minden második vásárló az almás brand mellett teszi le a voksát. Érdemes megfigyelni, hogy a második helyen lévő Samsung után is megfigyelhető egyfajta leszakadás, hiszen míg előbbi 25%-ot tudhat magáénak, addig az őt követő Motorola csak 6%-ot. Az itteni TOP5-be a Google és a TCL fért még fel.

A másik terület, maga Ázsia, ahol már a dobogóra se fért fel a Samsung, mindössze a negyedik helyet tudhatja magáénak 13%-os piaci részesedéssel. Érdemes a tényt más perspektívából nézni, hiszen maga mögé utasította legnagyobb vetélytársát, az Apple-t. Másrészről, annyira nincs jelentős leszakadás, mint Észak-Amerikában, hiszen a dobogó felsőfokán 16-15-15%-kal az Oppo, a Vivo és a Xioami mutatkozik.

Régiók, ahol nincs oka a panaszra a Samsungnak.
Forrás: Counterpoint Research

Régiós viszonylatban Latin-Amerikában (Közép- és Dél-Amerika, valamint a Karibi-térség) kimagasló a Samsung mutatója, hiszen 40%-ot tudhat magáénak, míg Európában „csak” 34%-ot. Afrikában és a Közel-Keleten szintén kihúzhatja magát, ugyanis 27%-kal uralja az ottani piacot. További érdekesség, hogy itt a Tecno eléggé jelentős 14%-kal követi, amellyel a Xiaomi-t előzi.

Ha megfoghatóvá akarjuk tenni szeletire nézve a 309 millió terméket, akkor mindez úgy oszlik el, hogy Ázsia és Óceánia területei 52.3%-ot ragadnak ki az összből; amelyet az európai térség követ 14%-kal. A piackutatócég kitér arra is, hogy a Samsung leszállításai 7%-kal csökkentek a tavalyi adatokhoz képest, ám ez a piaci részesedésben cseppet sem mutatkozik.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.