Izgalmas a helyzet az indiai okostelefonok piacán

Lassan becsorognak a 2022-es évi értékesítési adatok, így bátran lehet számolni számos elemző cikkel; de előbb elhoznék egy olyan érdekességet, amelyet mindenképpen külön szeretnék megvitatni. Az indiai piac nagyon kritikus. Nem egyszer leírtam, hiszen Ázsia azon egyik régiójáról van szó, ahol a Samsung küzd a trónért. Nincs egyszerű helyzetben, ugyanis a versenytársak a jobb árképzéssel és tudásmutatókkal próbálják megnyerni az érdeklődőket; ám, amit a dél-koreai tech-óriás a tavaly esztendő utolsó negyedévben futott az több, mint szenzációs.

Természetesen, sikerükhöz kellett az ellenfeleink bukdácsolása – de ez véleményem szerint, nem a “mi” problémánk, hiszen, ahogy azt a lenti görbe is remekül prezentálja: ilyen erős házrész arányt az elmúlt 2 év egyik negyedévében se produkált. Talán, ennél egy fokkal fontosabb, hogy mindezt az ünnepi időszakban tette le az asztalra. A most következő kimutatást a Canalys csapata “kutatta ki”, nézzünk mélyebben a tények mögé.

India jobb helyzetben volt ahhoz, hogy átvészelje a globális visszaesést, mint más régiók. Ám a fogyasztóinak a vásárlási kedve aláfagyott 2022 utolsó hónapjaiban. Még az ünnepi időszakban is jelentősen csökkentek az ottani tranzakciók, a lakossági kiadások és az elektronikai importok. (…) A világjárvány idején történt termékkorszerűsítés késleltette a vásárlásokat; amely odavezetett, hogy az okostelefon-márkák a kereslet visszafogottsága miatt készletgazdálkodással küszködtek. A szállítói csatornakezelési stratégiák sose látott prioritást kaptak. (…) A közép- és a felsőkategóriás szegmens jól teljesített 2022-ben, így a termékek frissítési ciklusa tovább tolódhat.”

elemezte hosszasan az indiai helyzetet Sanyam Chaurasia, a Canalys elemzője.

A Samsung számára azért történelmi mérföldkő 2022 utolsó negyedéve, ugyanis utoljára 2017 harmadik negyedévében sikerült felállnia az indiai okostelefon-piacának legfelsőfokára. Sikeréhez kellett a Xiaomi és a RealMe örült lecsúszása. 2022/Q3-ban előbbi 9.2 millió, utóbbi 6.2 millió terméket szállított le; ehhez képest az utolsó időszakban mindez lecsökkent 5.5 millióra, valamint 2.7 millióra. Ha éves viszonylathoz, azaz 2021/Q3-hoz mérjük a beérkezett adatokat, akkor mind a két gyártó mellé legalább 40%-os bukás írható fel.

A dél-koreai tech-óriás se büszkélkedik pozitív mutatókkal, hiszen Q3-hoz képest 17,1%-ot esett vissza a szállítása; míg a tavalyelőtti azonos időszakhoz mérve 21%-kal. Ettől függetlenül a piac hanyatlását kihasználva 21%-os házrész aránnyal a dobogó legtetejére állhatott fel, maga mögé utasítva a Vivo-t (20%), a Xiaomi-t (17%) és az Oppo-t (17%).

Az indiai okostelefon piacának visszaesését mindegyik gyártó megérezte. Az elmúlt 2 évben ilyen csökkenést nem tapasztaltak; melynek mértékű 27%-os volt, A hanyatlás egyébként 2022/Q3-ban ütötte fel elsőként a fejét, bár akkor csekély 6%-ot könyvelte k mellé.

További érdekességként említeném meg, hogy a Counterpoint Research mérései alapján, 2022 októberében, azaz az év utolsó negyedévének első hónapjában az alábbi készülékek voltak a TOP5 legkedveltebb között:

  1. Apple iPhone 13 – 4%-os eladási házrész
  2. Samsung Galaxy M13 – 3%-os eladási házrész
  3. Xiaomi Redmi A1 – 3%-os eladási házrész
  4. Samsung Galaxy A04s – 3%-os eladási házrész
  5. Realme C35 – 3%-os eladási házrész

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.