Zajlik a Galaxy S23 termékcsalád előrendelési időszaka, és így az utolsó napok közeledtével azért még mindig akadnak olyan érdeklődők, akik szkeptikusak a tudásukat illetően. A magyarországi felhasználók biztosan nem fognak veszteni, ha beneveznek rájuk, hiszen az Exynos-os lapkakészlethez mérve a különbség eléggé számottevő. Mindezt a Qualcomm által gyártott, a Samsung részéről pedig tuningolt Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy chipset fogja biztosítani, ami az alapmodellhez képest sokkal terhelhetőbb magrésszel rendelkezik. Ha a számokon akarunk lovagolni, akkor az alapórajelét, ami 3.2GHz-es, meghúzták 3.36GHz-re.
Igen ám, azonban köztudott tény, hogyha valami melegedik, akkor általában leszabályzás történik – jobbik esetben; a rosszabbikra pedig nem szeretnék ráreflektálni. A Galaxy S23-aknál kulcsfontosságú volt, hogy orvosolják a már korábban alkalmazott gőzkamrás továbbfejlesztését. Mindez sikerült, amelyre Ice Universe GIF fotója hívja fel leginkább a figyelmet:

Forrás: Ice Universe
Noha a GIF átadja, hogy nagyobbodás történt a gőzkamra kapcsán, a mérték nem tiszta. A Galaxy Világa stáb azonban rendelkezik azon adatokkal, miszerint: melyik modellnél mekkora az elmozdulás mértéke. Mutatnám:
- a Galaxy S22 5G-ről a Galaxy S23 5G nagyjából 1.3-szor;
- a Galaxy S22+ 5G-ről a Galaxy S23+ 5G nagyjából 2.7-szer;
- míg a Galaxy S22 Ultra 5G-ről a Galaxy S23 Ultra 5G 2.1-szer kapott nagyobbat.
A legjelentősebb változás tehát azon terméknél mutatkozik, ami talán a termékcsalád feketebáránya, mert valljuk be, a Galaxy S23+ 5G a trió legkevesebb érdeklődőjét mozgatja meg; sokak szerint, egy túlnyúlt Galaxy S23-ról van szó, hiszen adottságokban nem sok az eltérés a legkisebb modellhez képest.

A Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy lapka bikaerős lett. A Samsung nem is szeretné, ha a felhasználók megtudnák, mekkora különbség mutatkozik az előző generációs Exynoshoz képest; ám azzal bátran lehet számolni, hogy a Gen 1-hez képest (ami az USA-ban volt például forgalomban) a CPU 34%-kal, a GPU 41%-kal, míg az NPU 49%-kal fejlődött. Ezek bizony tudják termelni a hőt, így a dél-koreai brandnek meg kellett oldania, hogy a terhet levegye a készülékről. Az előzetes tesztek alapján mindez sikerült.
A termékek azóta szoftveresen is kaptak egyfajta háttértámogatást, amelyet a Game Launcher applikáció Game Booster menüpontjában találhattok meg, ha mindenből a legfrissebb van feltelepítve. A funkció az USB Power Delivery szüneteltetése címszóra hallgat, amely, idézném: „A telefon túlmelegedésének megakadályozása érdekében a töltés szüneteltetése,, amikor USB Power Delivery szabványú töltő van csatlakoztatva, és az akkumulátor töltöttsége 20% felett van.” lehetőséget ajánlja fel. Ez azért fontos újítás a Galaxy játékosok számára, ugyanis a töltéssel plusz hőtermelődik, ami visszafoghatja a termék sebességét, ha maga a hűtés elhasal a terhelés alatt. A funkció egyébként csak játék közben élesedik, ha abból kilépünk, akkor minden a régi felállásban zajlik.
Egy másik érdekesség a kijelzőkhöz kapcsolódik, miszerint ha kültéren játszanál, akkor a környezeti megvilágítást alapul véve három sávba sorolják be a fénymérést, és a szerint állítja a fényerőnek az erősségét. Az első szint 5 .000 lux-nál, a második 10 ezer luxnál, míg a harmadik 50 ezer luxnál aktiválódik. Nyilván, ha valaki a Szemkímélő pajzs funkciót élesíti, ezt a szolgáltatást kilővi általa.