Világszerte véget ért a Galaxy S23 előrendelési időszaka. Most már hazai viszonylatban nem érhető el a tárhely duplázás, mint vásárlást ösztönző kedvezményopció – de látván, a Samsung.com webáruházban azért egy-két modellnél ott szerepel a „Nincs készleten” felirat, biztosra vehető, hogy a készülék beszámításos alternatíva is sokaknak hozta meg a kedvét a váltásra. Most azonban a gyártó hazájából hoznék egy hírt, miszerint a termékcsalád megdöntötte minden eddigi Galaxy S-termékhez kapcsolódó pre-order rekordot.
Történt ugyanis, hogy az Unpacked eseményt követő 7 napban 1.09 millió előrendelőre tettek szert Dél-Koreában, ami kimagasló eredmény. Tudom, ez az az érték, ami egy laikusnak nem sokat mond, ezért felcsaptam az internetet, hogy más kontextusba helyezzem, ergo, legyen viszonyítási alapotok.

Anno a Galaxy S22-termékcsaládnál se maradt el a várt kilővés. Igaz ott az első 8 nap adatairól van értesülésünk, miszerint 1.02 millió termék került eladásra, ami azért volt fontos mérföldkő a dél-koreai brand életében, mivel a Galaxy S8 óta nem sikerült ilyen kiugrást összehozniuk. Lényegében, se a Galaxy S9, S10, S20 és S21 modellek se tudták felülmúlnia az 1.004 millió darabszámot, amit 11 nap alatt teljesített. (Igaz az interneten vannak arról hírek, hogy az 1.4 millió volt, azonban közben helyesbítés történt, és a megfelelő helyre került a vessző, így az „csak” 1.004 millió.)
Mondanom se kelljen, de továbbra se a két kisebb modell úszik a rivalda fényben, hanem az Ultra. Ha lehet hinni a dél-koreai értesüléseknek, akkor a Galaxy S23 Ultra iránt cirka 60%-os volt a kereslet, míg a Galaxy S23 a tortából mindössze 27%-ot ragad ki. Továbbra se örvend nagy népszerűségnek a Galaxy S23+ 5G, ami elviekben 17%-ot kaparintott meg abból a tortából, amely az érintett időszak okostelefon eladásait vizsgálta.
Nemcsak Dél-Korea húzhatja magát ki, hiszen az igencsak árérzékeny indiai régióban az első napon 140 ezer előrendelővel büszkélkedhetett a helyi képviselet, akik természetesen közleményben újságolták el mindezt:
„A Galaxy S23 sorozatra az első napján 140 000 előfoglalás történt”
mondta Aditya Babbar, a Samsung Indiai mobil üzletágának fejese; illetve hozzátette, hogy a Samsung Finance+ terjeszkedése, azaz a brand digitális hitelezési platformja, valamint az okostelefonok kisebb városokban való kipróbálásának lehetősége segítette a munkájukat abban, hogy megduplázza a prémium okostelefonok számát az országban.
A cikket TH Roh, a Samsung mobilkommunikációs üzletágának vezetőjének szavaival zárnánk:
„A nagy lendület, amelynek tanúi vagyunk, annak köszönhető, hogy a vásárlók olyan termékekre vágynak, amelyek a határokat feszegetik és egyben szabadságot adnak nekik a kreatív önkifejezésre (…) Az idei előrendelési számok visszatükrözik azt az erős bizalmat, amelyet vásárlóink tanúsítanak a márkánk iránt és azt mutatják, hogy a korszakalkotó újítások és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk továbbra is visszhangra talál a felhasználók körében”