Azzal senki sem vitatkozhat, hogy az európai Galaxy felhasználók nyertek a Galaxy S23 szériával, hiszen a Snapdragon erejét eddig aligha tapasztalhatták meg. A termékben rengeteg újítás fedezhető fel, ám most egy másabb témára futtatnám ki a cikket, ugyanis a Samsung Newsroom oldalán napvilágot látott egy interjú, melyben a tervezők felé irányulnak a kérdések.
Az senkinek sem lehet újdonság, hogy a Samsung a Galaxy S23 sorozattal környezettudatos, prémium okostelefon-élményt kínal. A szükségtelen elemek kiiktatásával és a minőség előtérbe helyezésével azokat az értékeket testesíti meg a termékcsalád, amelyeket a gyártó magáénak vall, mint pl.: az erőforrások tudatos felhasználása, ami egy élhetőbb bolygóképet tükröt a jövő szempontjából.

Az egyik legfontosabb céljaik között szerepelt, hogy a prémium dizájnt szállítsanak környezettudatosság társaságában. A Galaxy S23-ak tervezési témája a “Create the Essentials” szlogen lett. Fókuszukban egy olyan külső létrehozása, amely az okostelefon lényegét foglalja magában. Mérlegelték, miszerint ha a termékbe túl sok felesleges részletet építenének be, akkor azzal további erőforrásokat áldoznának fel; így a tervezésnél csak a puszta lényegi tervezési jellemzőket tartották szem előtt, ezzel elérve a készülék valódi identitását. A Galaxy S sorozat mindig a prémium dizájn valódi esszenciájára épült. Az idei modelleknél alaposan átgondolták, melyek azok az elemek, amelyek nem csak nagyszerű dizájnt tükröznek, de a legkisebb ingert jelentik a világuknak; mégis csak a világ az ökotudatosság fele tolja el a prioritást, melynek megfelelni már-már alapfeltétel.
A Galaxy tervezőcsapata öt célkitűzéssel rendelkezik. Először is arra törekszik, hogy “esszenciát hozzon létre” a terveikkel a végső felhasználói elégedettség érdekében. Másodszor, “körforgást” akarnak teremteni, amely az erőforrások áramoltatását hivatott növelni a teljes életciklusa alatt, azaz a gyártástól a használaton át a selejtezésig. Harmadrészt, “szabványosítást” kreáljon, hogy racionalizálják a tervezést, és ezt követően csökkentsék az erőforrás-pazarlást, illetve a gyártási költségeket. (Részben ennek tudható be, hogy szinte minden modell hátoldala, még középkategóriában is ugyanúgy néz ki.) Negyedrészt, a termékeknél a “hosszú élettartalom megalkotása“, mely meghosszabbítja az életciklusukat. Végezetül pedig még ott az átláthatóság fenntartása, ami végértékben tervezési folyamataik mérőszámairól szóló világos kommunikációt eredményezi – ezáltal is erősítve a környezettudatosságot. A tervezési folyamat roppant mód összetett. Szorosan együttmüködnek az anyagbeszerzési csoporttal, valamint az érdekelt felek véleményeit is kikérik, hogy a lehető legtöbb perspektívából vizsgálják meg a célkitűzésük.

Forrás: Samsung Newsroom
Dizájnban a Galaxy S23 és S23+ vékony keretekkel rendelkezik, amelyek minden oldalról kiegyensúlyozottak, így a felhasználók jobban fókuszálhatnak a tartalomfogyasztásra, míg az ívelt fémkeret védi a kijelzőt és kényelmes fogást biztosít. A Galaxy S23 Ultra esetében csökkentésre kerültek az oldalsó élek; ezáltal növekedett a készülék sík felülete, ami nem csak azért fontos, hogy jobb használatot biztosítson, hanem azért is, hogy több helyet nyújtson az S Pen használatához, és végső soron maximalizálja a toll előnyeit.
Biztosan feltűnt már, hogy a Galaxy S21 termékek óta a kameraelrendés változatlan a főágon. Ennek oka a márkaidentitás kifejezése, illetve a hatékonyabb megkülönböztetése más okostelefontól. A kameralencséket Gorilla Glass DX üveg védelmezi a külső behatások ellen, viszont amit kevés helyen említenek meg, hogy el lett látva tükröződés- és becsillanásmentes bevonattal. A kamera belső elemeinek kialakítását – beleértve a formát, a textúrát és a színt – a hagyományos kameralencsék ihlették, amelyek minimálisra csökkentik a fényvisszaverődést.
A Galaxy S23 sorozat négy főszínben debütált, a Shades of Natural koncepció alapján:
- a Zöld (Green) a nyugodt erdőre emlékeztet;
- a Fantomfekete (Phantom Black) a természet csendes erejét testesíti meg;
- a Krém (Cream) melegítő hatással bír;
- míg a Levendula (Lavander) megragadja a mindennapi élet energikus természetét.
Az alap színválaszték mellett a Samsung.com saját webshopjában további négy exkluzív színt (Red, Lime, Sky Blue és Graphite) is kínál az érdeklődőknek, melyek hozzánk legközelebb a német képviseletnél szerezhetők be. Náluk a Shades of Dream koncepció érvényesült. Itt jegyeznén meg, hogy a Galaxy színpaletta legújabb, legfrissebb tagja a Lime – hiszen a többi már a Galaxy S22-eknél jelen volt! -, amely élénk és magával ragadó színminta lett.

Az armor alumínium keret színezése természetes színezőanyagokkal történik. A Fantomfekete és a Levendula esetében gardénia terméséből, a Krém és a Zöld színduónál pedig kakaóbabnak a héjából. Tulajdonképpen, ezért lettek ezek a színek végeredményben; nem pedig olyanok, amelyek kikeverésével extra erőforrásokat vettek volna igénybe; ezáltal a Földre egy kicsit nagyobb nyomást téve.
Nemsokára fogok az újrahasznosított elemekről egy hosszabb cikket hozni, most itt megtörném az interjút, hogy fogyaszthatóbb legyen. A Samsung kitett magáért, de ezt az előrendelési számok is remekül prezentálják.