Egyre több jelentésben foglalkoznak külön a foldable termékcsoporttal, ami talán azért se annyira meglepő, mert sokak szerint a jövő következő nagydurranása lehet. A Samsung a Galaxy Fold-dal prezentálta vízióját a közönségének, azóta pedig már kiadott több terméket, amelyekkel a szegmens piacvezetői pozícióját stabilan tartja. A 2022-es esztendőben sikerült felülmúlnia magát az összehajtható készülékeknek, ami talán azért sem meglepő, mert egyre több versenytárs szállt be, és szolgáltatott olykor globális, olykor regionális jelleggel alternatívát. Jelenleg, amit biztosan leszögezhetünk, hogy nem fog olyan gyorsan teret hódítani a foldable piac, mint anno az érintőképernyős a hagyományoshoz viszonyítva.
A Canalys elemzéséből kiderül, hogy 2022-ben 14.2 millió darab termék került leszállításra, ami cseppet sem tekinthető rossznak, hiszen az előző évi 10 millió körüli összhöz képest megtörtént a növekedés egy olyan időszakban, amikor az ellátási és az alapanyag hiánnyal is számolniuk kellett a gyártóknak; valamint a költségek elszállásával.

Mint az a fentebb prezentált grafikonról leolvasható, a nyitány óta folyamatos a növekedés. Lassulás egyelőre nem várható, de azzal minden elemző egyetért, hogy sokkal nagyobb teret hódítani ez a termékszegmens, ha árban kedvezőbb lenne. Ez idővel persze formálódni fog, ahogy az az érintőképernyős modellek elterjedésénél is mutatkozott. Az Canalys előzetes becslése szerint, 2024-re érhetjük el azt, hogy a 2019-ben debütált 2.000 dolláros foladable árcímként lefelezzék.
„Mivel a fogyasztók folyamatosan jobb élményt keresnek mindennapi mobileszközeiken, a lécet most még magasabbra tett a nagy képernyőkön nyújtott szórakoztatás és felhasználás. Ahogy a világ tovább nyílik, új lehetőségeket kínál az okostelefon-kereskedők számára, hogy olyan termékeket kínáljanak, mint pl.: az összecsukható okostelefonok, amelyek kielégítik a fogyasztók igényeit és vágyait.”
mondta Runar Bjørhovde, a Canalys kutatási elemzője
Természetesen, a Samsungnak egyelőre nincs versenytársa. A 14.2 millió leszállított darabból kicsivel kevesebb, mint 12 millió darabot ők értékesítettek, amivel eléggé nagy szeletet ragadnak ki a termékcsoport szegmenséből. A második helyen a Huawei érvényesül; míg igen jelentős lemaradással követő az Oppo, a Vivo, a Honor és a Xiaomi a két nagyot. Elmaradásukat részben az is hátráltatja, hogy nincsenek globálisan jelen.

Forrás: TechnoPixel | Canalys
„A nagy okostelefon-gyártók realizációja már zajlik az összecsukható kategóriában, amely csúcskategóriás stratégiáik és vállalati márkaépítésük létfontosságú részévé válik. Várakozásaink szerint, ebben az évben sok új eszköz érkezhet, melyből a felhasználók profitálhatnak, hiszen csökkenhet a termékek vastagsága, a súlya vagy éppen az árcímkéje, ami egyre közelebb hozhatja a tömegpiaci bevezetésüket.”
mondta Amber Liu, a Canalys kutatási elemzője.
Hiába azonban a folyamatos növekedés, a 2023-ra becsült 30 milliós darabszám a piac töredékét, nagyjából 1%-ot teszi ki – amivel az elemzők számolnak. A legtöbb kutató még nem látja, hova futhat ki a foldable termékcsoport, hiszen sokakban ott a kérdőjel azáltal, hogy nem annyira a tiszta a jövőképe: merre futhat ki, mik azok a kulcsfontosságú előnyei, amivel sikerül leváltani a szimpla okostelefonokat.
A Samsung gyártási tervei persze már adottak, amelyet ha tényleg tartani fognak, akkor az új generációs Galaxy Z-kből legalább 10 milliót szeretnének értékesíteni; az előzőekből pedig további ~5 milliót, azaz célul tűzték ki a hozzávetőleges 15 milliós álomhatárt. Ez azért fontos szám, mert a maradékot a piackutatók a versenytársaktól várnák el, amit kétlünk, hogy hozni tudnának, látvány, hogy mekkora a különbség a dél-koreai brandhez mérten.