Kezdjük a hét elejét egy elemzéssel, ugyanis a Canalys egyik legfrissebb kutatása a wereable kategóriát vizsgálta meg. Miután beérkeztek a szükséges információk és adatok a 2022-es év utolsó negyedévéből, levonták a tanulságot, miszerint ez volt az elmúlt esztendők első olyan hanyatlásos időszaka, amikor a legmagasabb kétszemjegyű visszaesést produkált a piaci szegmens. Számszerűsítve 18%-os csökkentést könyvelt el az iparág, amire az elmúlt 3 esztendőben egyszer sem volt precedens, tehát, valami történt, amiből fakadóan a vásárlók most mégsem tették le a voksukat ezen kiegészítők mellett.
Darabszám tekintetében súrolták az 50 milliót, ami nem hangzik rosszul; ám minden alkategóriában inkább a negatív kilengés a jellemző. Az okosóráknál 17%-nyi, míg az okoskarkötőknél (basic band) egészen elképesztő, 43%-nyi az elmaradás. Egyedül az alapórák (basic watch) tudtak 3%-nyi növekedést felmutatni.

Forrás: Canalys
Egészen elképesztő látni az okoskarkötők vagy másabb nevén aktivitásmérők piacának zsugorodását. Míg mondjuk 2020 harmadik negyedévében 50%-ot ragadtak ki a teljes tortából, ahol az okosórákkal és az alapórákkal kellett osztozkodnia; addig 2022 első felében 24%-ot, a másodikban pedig már csak 20% alatti értéket tudtak prezentálni. Ugye ezek azok a kiegészítők, amelyek árban a legkedvezőbbek, illetve formaterv tekintetében nem óraformájúak, hanem a nyújtott kijelzőre hajazók, mint pl.: amit a Gear Fit2-nél láthattatok Samsung fronton.
Míg 2019-ben fénykorukat élték, hiszen 2018-hoz viszonyítva 69%-os növekedést tettek le az asztalra azáltal, hogy a COVID-19 világjárvány elterjedésével az emberek többsége otthon és a szabadban próbálta meg egymaga letudni a mozgásigényét. Még 2020-ban is sikerült +1%-ot rátenni az előző esztendő sikerére, azonban 2021-től már folyamatos visszaesése. Annyira, hogy 2022-ben az összesített értékek szerint már a 2018-as mutatókat se tudták hozni.
A vásárlók többsége inkább vagy az alapórák, vagy az okosórák mellett teszi le a voksát. 2018 óta a növekedés mértéke töretlen. Továbbra is utóbbi a kelendőbb eladási szám tekintetében.

Az okoskarkötők piaca várhatóan stagnálni fog. Az elemzők szerint egy kevéskét még erősödhet, 2023-ra 2%-os pozitív elmozdulással számolnak, viszont ennél nagyobbal lehet a másik két szegmensben számolni – de a kétszámjegyű értéket azért nem lépi át. Okosórák területén 8%, míg az alapóráknál 6% körüli növekedést jósolnak.
Az, hogy a Samsung miként zárt a wereables piacán, egy másik cikkben elemeznénk ki. Most inkább arra szerettem volna rámutatni, hogy miért ne keressétek a Galaxy Fit2 utódját a portfoliójában – ugyanis megvan a tech-óriás nélküle.