Akadnak olyan régiók és országok, ahol a Samsung minden negyedévben megküzd azért, hogy felállhasson a dobogó legfelsőfokára. Ezek között emlegethető India, ami a legárérzékenyebb és legtermékkritikusabb vásárlói bázissal rendelkezik – ám annál nagyobb potenciállal, ugyanis népességéből fakadóan egy sikertermékkel hatalmasat tud lendíteni a forgalmán. Kezdjünk mindent egy kicsit távolabbról: 2022 harmadik negyedévénél, amikor maga az indiai okostelefon-piac hanyatlásnak indult. Akkoriban 6%-ot esett az össz beszállításnak a forgalma, majd az utolsó, ünnepi időszakban 27%-kal sokkolta a piackutatókat, ami nagyon sok. Az idei év első negyedéve se hozott bizodalmat, ugyanis 20%-os visszaesés mutatkozott a 2022-ben mért azonos időszakhoz viszonyítva.

Forrás: Canalys
Számokban kifejezve ez annyit jelentene, hogy míg tavaly nagyságrendileg 38.2 millió készülék került beszállításra; addig 2023 első három hónapjában mindössze 30.6 millió. A Samsungot is megviselte a helyzet, hiszen 11%-ot vesztett a vizsgált időszakhoz képest; de mégsem ők könyvelhették el a legnagyobb bázisveszteséget, hiszen a Xiaomi 38%-kal, a RealMe pedig 52%-kal múlta alul a korábbi számait.
Az Oppo előtt le a kalappal, hiszen tudott alkalmazkodni és egyesüli márkaként pluszba hozta ki magát. A dél-koreai tech-óriást sem szabad leírni, hiszen a 6.3 millió forgalomba került termékével felállhatott a dobogó legfelsőfokára. Ezzel az értékkel a piac ötödét bitorolta, ami azért szép teljesítmény, mert 2022/Q4 után zsinórban a második negyedévét tudta bezsákolnia, amire nem volt példa.
„Az indiai piac az év eleji küzdelmekkel nézett szembe, míg azt a beszállítók folyamatosan próbálták élénkíteni. A 2022 negyedik negyedévének gazdasági mutatója egyértelműen azt sugallta, hogy a kereslet rövid távon lelassul; erre a 2023 első negyedéve se hozott cáfolatot. (…) A Samsung hatékony volt a gyorsan változó modell elhelyezéssel az offline térben. Ebben a negyedévben az új, 5G-képes Galaxy A-sorozat nagyot futott.”
mondta Sanyam Chaurasia, a Canalys elemzője

Mint azt a piackutató kiemeli, a Samsung az év elején elhozott új generációs Galaxy A-szériákkal sikerült megnyerniük a közönséget. Azóta a gyártó további lépéseket tett annak érdekében, hogy a viszonylag alacsonyabb árponton lévő termékek listáját kibővítse, amelyek között a Galaxy F- és M-szériák 2023-as kiadási kerültek behozatalra. A Samsungnak az elmúlt időszakban ilyen magas piaci részesedése nem volt, így mindenképpen példaértékűek azok a stratégiai lépések, amelyeket bevezettek.
A dél-koreai tech-óriás pedig nagyon ráfeküdt arra, hogy az offline térben szolgálja ki a vásárlókat. Április elején közhírré tétették, hogy az év végéig 15 prémium Samsung Experience Store-t akarnak nyitni, amely nem csak az értékesítés fontosságára reflektál rá, hanem arra is, hogy minél többen rádöbbenjenek, milyen ökoszisztéma van a készülékek mögött és ha az egység adott, akkor az élmény sem marad el.

Chaurasia úgy véli, hogy az értékesítés csökkentésével a prémium termékek iránti kereslet növekedhet, hiszen sokan hosszútávú befektetésként kezelik az új készüléküket; az pedig, hogy a Samsung éllovas a szoftvertámogatás területén, jócskán a malmukra forgathatja a vásárlókat.