Adós vagyok az okostelefonok év eleji rajtjával, amelyek nem teljesítettek túlságosan szépen – de erről majd máskor, hosszabban; helyette inkább a legfrissebb Canalys piackutatásra hívnám fel a figyelmet. Eszerint, ismét leporolható azon kérdés, miszerint Van-e létjogosultsága 2023-ban a táblagépek termékcsaládjának?! Nos, ezt mindenki döntse el maga, de az biztos, hogy a Galaxy Tab S8-am többet hever a polcon lemerült/használatlan állapotban, mint bármelyik családtagom kezében. Holott, amire vettem, az a rajzkészségem fejlesztése volna, de valahogy még sincs rá időm, pedig kedvem annál több lenne.
Visszakanyarodva… A piackutatócég legfrissebb jelentése búslakodásra ad okot, hiszen a 2022 utolsó negyedévéhez viszonyítva 18%-os csökkentés generált a termékágazat. Igazából nem kell meglepődni, mert szinte mindenhol érezhető a visszaesés, amelyet java részt az infláció megfékezése okoz, azaz, az érdeklődők kevesebbet vásárolnak, mert minden drágább lett, mint 1 évvel ezelőtt. A jó hír a rosszban, hogy elmaradt a mindenkori mélyponttól, amit valamikor 2022 Q1-ben generáltak 20-21%-os elmaradásával.

Forrás: Canalys
„Mindig várható a táblagépek iránti kereslet csökkenés az ünnepi szezont magunk mögött hagyva; de a fogyasztói kiadások se mérséklődtek a magas infláció közepette, ami a tovább borzolta a kedélyeket. Másrészről, a COVID-világjárvánnyal érkezett kereslet befolyásoló tényező elmúlt, ami szintén mutatkozik az értékekben.”
mondta Himani Mukka, a Canalys piackutatási cég egyik vezetője.
Összességében minden gyártó megsínylette az év elejei három hónapot. Az infláció egyik márkát se kímélte, csak a mértékben mutatkozik eltérés a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva, ahol a Huawei ért el a legkisebb csökkenést. Mondjuk azt is hozzá kell tenni, hogy az Android elengedése óta kevesen választják, így már korábban elvesztette főbázisát. A Samsung cirka 15%-ot bukott el, de ennél voltak jelentősebb; hiszen az Apple 17%-ot, míg a Lenovo 37%-ot könyvelhetett el.
Az öröm az ürömben a dél-koreai vállalat részéről, hogy a visszaesést a piaci részesedésére tudta fordítani, ugyanis, míg 2022 első negyedévében 20.4%-ot tudhatott magáénak a tortából, addig 2023 azonos időszakában 21.2%-ot.

„Az ázsiai piacokon az oktatás iránti kereslet meghatározó hajtóerő lehet, különösen az alacsony és közepes kategóriájú Android-eszközök esetében, míg az olyan vertikumok digitalizációja, mint az egészségügy és a gyártás, lehetővé teszi bizonyos munkaterhelések áttérését a táblagépekre. A táblagépek iránti általános kereslet várhatóan fokozatosan helyreáll 2023 második felében, 2024-ben pedig felgyorsul, miközben a szállítások a világjárvány előtti szint felett maradnak.”
tette hozzá Himani Mukka
Az Apple jelentős előnnyel büszkélkedik, amely mindegyik versenytársát (fejlesztés szinten) húzza, hogy Android fronton megtörténjen az az áttörés, amire már évek óta vágyunk. Sajnos saját életemen keresztül látom a fennálló problémát, amit orvosolniuk kellene, hiszen, míg előnyben részesítem a laptopomat a táblagéppel szemben, addig nem érzem úgy, hogy labdába tudnának rúgni az IOS-szel szemben.
Ti miként vélitek a helyzetet?