Nem kíméli a recesszió a tabletek piacát sem


Az okostelefonok piaca az év második negyedévében sem állt meg a lejtőn. Nincs más helyzetben a táblagépeké sem, amelynek a COVID-19 világjárvány abból a szempontból jót tett, hogy megélénkítette a keresletét. Viszonyítási alapként jegyezném meg, anno 2022 végén és 2021 elején több mint 60 milliónyi készülék került értékesítésre, ami rekordokat döntögetett. Most, 2023 második negyedében mindössze 31 milliós szállítást tud a szegmens felmutatni, ami a tavalyi azonos időszakéhoz képest is elmaradás, hát még az imént említetthez mérve. (A poén, hogy idén januárban tettem hozzá a statisztikához 1db-ot, hiszen akkor vásároltam egy Galaxy Tab S8-at.)

A táblagépek a tavalyi utolsó három hónapban tudtak felmutatni egy pozitív kilengést, és ha a rossz hírek között kellene valami jót megállapítanunk, akkor talán azt tennénk hozzá, hogy nem volt akkora mértékű a csökkenés, mint az év elején. Talán az a legnagyobb kérdőjel: lehet-e újra olyan magasságokban az iparág, mint anno 2020 Q4-ben?! – nyilván lehet, de ahhoz ismételten valami olyan válsághelyzet kellene, ami igényelné az otthoni életet, illetve a nagyobb kijelzőt.

Volt már mélyebb ponton is az szegmens…
Forrás: Canalys

A piac egyértelmű uralkodója az Apple, ami az előző azonos időszakhoz mérve nem csak a piaci részesedését, hanem az eladásait is növelni tudta. Ha megengedtek egy laikus véleményt, akkor sikerükhöz talán az tesz hozzá, hogy próbálják a táblagépek és a PC-k/laptopok között határt eltörölni, melynek hatására egyre többen döntenek előbbiek mellett, mégis csak ott a tolluk, ami extra lehetőségeket szolgáltat. A Samsung idén szintén valami hasonlóval szeretne előrukkolni, ezért nem vezetett be belépőszintű modellt, helyette inkább egy FE-éra kiépítésére koncentrálnak, ami felsőkategória belépőágaként szeretnének beépíteni a köztudatba.

Az almás brand majdnem 40%-os szeletet ragad ki a tortából, ami eszméletlen sok. Hozzá viszonyítva, a Samsung mindössze 18.8%-ot tud felmutatni, azaz nem minden ötödik táblagép vásárló választja a dél-koreai tech óriást. A legnagyobb mértékű csökkenést a Lenovo szállítja, amely 39%-kal múlta alul mutatóit 2022/Q2-höz mérve.

Tényleg az rossz hír a jóban, hogy a 2023 első negyedéves 17.7%-os visszaeséshez képest most egy csekélyebb 10.6%-os mutatkozott. Nem vagyok abban meggyőződve, hogy a harmadik negyedév biztatóbb lehet, de mindenképpen segítheti a Samsung mutatóinak a javulását, hiszen a Galaxy Tab S9 termékcsaládra eléggé sokan nyitottak. Pláne, hogy a piacra dobására a gyártó másfél évet várt, azaz akinél már nagyon érik a váltásnak a gondolata, az biztosan meg fogja lépni, hiszen hasonló időszakig biztosan nem érkezik a helyére más.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .