Míg várjuk a 2023-as év összefoglaló elemzéseit, addig a Counterpointer Research piackutató úgy döntött, előzetes becslésbe kezd az okostelefonok szegmensében. Nem a piac egészét vették górcső alá, hanem a 600 dollár és az afelett emlegetett prémium termékcsoportot, ami évről évre egyre több vásárlót szerez. Azt gondolhatnánk, hogy a recesszió sújtotta időszakokban az emberek inkább az olcsóbb modellek felé hajlanak, azonban a vásárlói politikai elve szerint, sokan már befektetésként kezelik a picit drágább modelleket, így maximalizálva azt az időt, amit a lecserélésükre szánnának. Ez pedig akár években is mérhető, ezért érthető a döntésük.
A piackutató kimutatása ráreflektál a szegmens folyamatos növekedésére. A vizsgált szegmens 6%-kal növekedett éves összehasonlításban; ahol vitathatatlan piacvezetőként lehet számontartani az Apple-t. A 2023-as esztendő azonban nem az övük volt, ugyanis csökkent a részesedésük, bár ez a dobogós helyüket cseppet sem veszélyeztette.

„Változás történt a fogyasztói vásárlási szokásokban az okostelefonok piacán. Figyelembe véve az okostelefonok jelentőségét, a fogyasztók hajlandóak többet költeni egy jó minőségű készülékre, amelyet hosszabb ideig használhatnak. A legújabb és a legjobb zászlóshajók birtoklása mára már státusszimbólummá vált; legfőképpen a feltörekvő piacokon (…) Ezen kívül a promóciók és a fizetési alternatívák megkönnyítik a megfizethetőségüket, így könnyebb választják azokat.”
tette hozzá Varun Mishra vezető elemző
Az Apple továbbra se talált maga ellen kihívót. Míg tavaly a piac háromnegyedét uralta, mostanra kicsit csökkent a befolyása, bár a 71%-os részesedésével se lehetnek elégedetlenek Kaliforniában. A második helyen a Samsung foglal helyet, aminek sikerült növelnie a tortaszeletét. Noha, csak 1%-ot tudott felmutatni, viszont látszik, hogy a Galaxy S- és Z-szériái egyre kelendőbbek a nem-Androidot használók körében.

A dobogó harmadik fokán a Xiaomi kapaszkodik, de jelentős mindkét brandhez képest a lemaradása. Nyilván globális jelleggel ez a helyzet, ellenben ha csak Kínára szűrnénk, akkor a Huawei-t is meg lehetne említeni, ami szépen kapaszkodott a Mate 60 sorozatával.
A 2023-as év növekedéséhez legfőképpen Nyugat-Európa, Kína, India, valamint a közel-keleti és az afrikai régiók tettek hozzá. Indiára különösen fontos lesz minden gyártónak odafigyelnie, ugyanis az elemzők szerint a világ leggyorsabban növekvő prémium piacaként tartható számon úgy, hogy közben meglehetősen nagy a potenciál Kínában, az afrikai térségben és Latin Amerikában.
A prémium piac motorját mégsem a 600 és 1000 dollár közötti sáv teszi ki, hanem az úgy nevezett ultra prémium szegmens, azaz az 1000 dollár feletti. A szegmens egyharmadának értéket ugyanis ez hozta össze. A folytatásban is kiemelt szerepet kap a márkaépítés, hiszen az a brand, aminek sikerül megkülönböztetnie magát, könnyedén profitálhat a jövőben.