Bejött az AI-hoz kapcsolódó stratégia, jól fogynak a Galaxy S24-ek


Nagyot vállalt a Samsung Global akkor, amikor úgy döntött, hogy a Galaxy S24-termékcsalád értékesítésének úgy ugrik neki, hogy a Galaxy S23-nál felvázolt egységesített lapkastratégiát felrúgja és visszahozza az azelőtti időszakot. Ergo, a nemzetközi piacot a két kisebb családtag esetében a sajátfejlesztésű Exynos 2400-zal szolgálja ki, nem pedig a papíron erősebbnek beállított Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy-val. Az első fogyási mutatók azonban más végeredményt hoztak, hiszen egy dologról elfeledkezett a kritikus tömeg: a mesterséges intelligenciára épülő újdonságokról, amik ellopták a kezdeti rivaldafényt.

Ahogy azt sejteni lehetett, az elődnél is nagyobb terhet róttak az utód generációra, de a fejlődésnek ez az ára. A Hana Securities jóvoltából már kaptunk információt a fogyásáról az újdonsült flagship érának, viszont a Counterpoint Research piackutató csapata is megvizsgálta az első három hét eladási adatait, amelyek hasonló végeredményt hoztak ki, azaz 8%-kal erősebben kezdett a Galaxy S24-sorozat.  

A növekedés hátterében pedig nem az Ultra családtag állt, ugyanis hiába uralja a legnagyobb tortaszeletet az összből, mégsem nála mutatkozott a jelentősebb elmozdulás; hanem annál a Plus-nál, amelynek a létét sokan megkérdőjelezték az elmúlt években. Ha a Galaxy S23+ 5G-hez viszonyítjuk, akkor mintegy 53%-os többlet eladást tud felmutatni a Galaxy S24+ 5G, amivel bebiztosítja létét a folytatásra.

A Samsung kulcsfontosságú zászlóshajójának az idei hajtó erejét a Galaxy S24+ 5G hozta el. Az árazása, a remek upgradje, valamint a specifikációk területén fogja meg a leginkább az érdeklődő felhasználókat, akik egy optimalizált eszközön lévő mesterséges intelligenciára vágynának. (…) A robosztus 12GB DRAM kulcsfontosságú értékesítési pontja a terméknek.”

mondta Minsoo Kang elemző

Arányaiba nézve továbbra is a legkeresettebb az Ultra családtag, ami 52%-át teszi ki az össznek, melyet az alapmodell követ 27%-kal. Mint fentebb már említettem, a Plusnak sikerült teret hódítania, ugyanis 15%-ról 21%-ra növelte házrészét, amivel a szkeptikusoknak üzent. Érdekes látni, hogy egy rossz pozicionálás mennyire visszavetheti egy termék népszerűségét, amelyre az idei családtag egy remek ellenpélda.

Regionális szempontból a Galaxy S24-sorozat Nyugat-Európában és Dél-Koreában különösen nagy népszerűségnek örvendett. Előbbinél 28%-os, utóbbinál 22%-os a volumennövekedés; viszont az Egyesült Államokban elért adatok se csalódást keltők, hiszen 14%-ot tud felmutatni.

A Samsung Magyarország a Galaxy S24 termékcsalád fogyásának népszerűsége érdekében a webáruházuk kínálatát némiképp megnyirbálta. Ennek értelmében a Galaxy S23 5G-n kívül a Plus és az Ultra családtag már egyáltalán nem kapható – azaz kivezetésre került úgy, hogy az előző években mindezt szépen fokozatosan csinálták, elnyújtva akár nyár elejéig a folyamatot. Nyilván, így belekényszeríthetik egyes érdeklődőiket a vásárlásba, hiszen nincs min gondolkodni. Másrészről, az idei pre-order kampány azért is érződött erősebbnek, mert az életünket átitató infláció nem érte utol a termékeket, azaz majdnem ugyanannyiért vagy néha alacsonyabb és kedvezőbb komplex ajánlatokkal lehetett benevezni rájuk.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .