Túl vagyunk az év első negyedévén, és elkezdtek szivárogni az eladási mutatók, amelyek jellemez(het)ték a Samsung kínálatát. A 2025-ös esztendőben a vállalat nem vállalat nagyot, ugyanis mindössze 2 millió becsült darabszámmal, 37 millió egységre emelte meg az elképzelt targetét, amelyet a Galaxy S25 termékcsaláddal össze szeretne hozni. Habár a csúcskategóriás modellek várhatóan jól teljesítenek, a 2025-ös gyártási célkitűzés csökkentése némi óvatosságra utal a Samsung részéről a globális piaci körülmények közepette. A Hana Securities szállította a kimutatást, amire régóta alapozzuk a hasonló elemzéseinket.
A számok elemzése előtt fontosnak érzem helyére tenni az előrendelési időszakot, ugyanis hiába debütált januárban mind a Galaxy S24, mind a Galaxy S25 alaptriója, van eltérés napban kifejezve, hiszen:
- a Galaxy S24 alapmodelljei 2024. január 17-én 19 órakor rajtoltak, és 2024. január 30-ig tartott a pre-order időszakuk;
- ezzel szemben a Galaxy S25-ök 2025. január 22-én 19 órakor mutatkoztak be, és 2025. február 6-ig lehetett élni a bevezetési kampány ajánlataival.
A Galaxy S25-ök pre-order időszaka 2 nappal tovább tartott, ugyanis összességében 16 naptári napjuk volt a vásárlóknak a launch napjáig, míg ez előző generációnál ez csak 14 volt.

Az idei széria túlteljesítette a várakozást. A Hana Securities értesülései alapján, a Galaxy S25-ökből az első hónapban 4,56 millió darab fogyott, ami a Galaxy S24 azonos időszakához mért 1,42 milliójához képest messze kimagasló érték. Az elemzők szerint, az új AI-funkciók és a kedvezmények tették vonzobbá – de a Galaxy Világa stábja azt se zárná ki, hogy jót tett a szériának a globális chipset jelleg, hiszen ismételten a Qualcomm szolgáltatta mind a három modellnél az erőforrást, nem úgy mint az elődnél, ahol a két kisebb családtag esetében voltak olyan régiók, köztük Európa, ahol a sajátfejlesztésű Exynos került a készülékvázba.
A Galaxy S25 Ultra 5G volt ismételten a legkelendőbb, mintegy 2.55 millió egység fogyott belőle. A Galaxy S24 Ultra 5G-ből ugyanennyi idő alatt csak 830 ezer, így a 207%-os növekedés már-már olyan példaértékű, amit bármelyik riválisa megirigyelhet. Ergo, minden második vásárló mellette tette le a voksát a széria vásárlói közül, hiszen 56%-os házrész arányt tudhat magáénak, amivel ráerősített a prémium termékek iránti igényre.
A méltán elmarasztalt Galaxy S25+ 5G-re sem lehet panasza a gyártónak. Míg tavaly 270 ezret értékesítettek az első hónapjában az elődjének, addig 840 ezren választották idén a Galaxy S+ új generációját. Szintén 200% feletti teljesítményről lehet értekezni, ami szép teljesítmény.
Hármójuk közül mégis csak az alapmodell, a Galaxy S25 5G hozta a legnagyobb elmozdulást az egy évvel korábbi modellhez képest, hiszen 265%-kal teljesített jobban. Akkoriban 320 ezren választották, most 1,17 millióan. Ezzel egyébként mintegy 26%-os házrészt tud felmutatni.
Ha a házrész arányokat vetjük össze, akkor egy érdekes tényező mutatkozik, hiszen a Galaxy S Ultra-nál egy csökkenés mutatkozik. Míg tavaly 58%-ot mutatott fel, addig idén csak 56%-ot; de hiába teljesített jobban a Galaxy S+-termékág, szintén visszaesésről számolhatok be (19%-ról 18%-ra). A fentebb írt lapkaegység kedvezett az alapmodellnek, hiszen 23%-ről 26%-ra növelte a trión belüli eladási arányát, azaz a kompakt méretre igen is szükségük van a vásárlóknak.
Összességében az S25 sorozat erős piaci rajtja biztató, de a Samsungnak tovább kell dolgoznia a globális piacok visszaszerzésén, különösen azokban a régiókban, ahol a versenytársak, például a Xiaomi, előretörtek.