Míg idehaza a ReGalaxy program keretében lehet bizonyos flagship termékek vásárlása esetén élni a bruttó 100 ezer forint értékű helyrepofozó lehetőséggel; addig más európai országban másféle elképzeléssel kísérletezik a Samsung Electronics. Ugye az nagyjából köztudott, hogy a gyártó az idei Galaxy S23 termékeknél jelentősen javított a szervizelhetőségén. Sokat egyszerűsödött, amivel további lehetőségeket nyitott arra, hogy miért ne otthon csinálhassák a lelkes vásárlói. Legelőször az Egyesült Államokban és Dél-Koreában vezette be az „önjavító programot”, vagy csak ahogy mi hívjuk: „Javítsd magad a Galaxy készüléked” lehetőséget, amit most további kilenc európai országra terjeszt ki a következő időszakban.
A viszonylag friss program 2022 augusztusában indult útjára az USA-ban, majd idén májusban Dél-Koreában vehette kezdetét a projekt. Most az európiai régión belül: az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban, Svédországban, Spanyolországban és Lengyelországban nyílik meg a lehetőség arra, hogy a vásárlók a javításhoz szükséges alkatrészeket és javítóeszközöket a kijelölt helyeken megvásárolhassák; és instrukciókkal otthon elvégezhessék a műveletet.

„A Samsung folyamatosan kényelmesebb lehetőségeket kínál a fogyasztóknak eszközeik használatának kiterjesztésére, a körforgásos gazdaság előmozdítására és az e-hulladék minimalizálására. A „Self-Repair” egy újabb módja annak, hogy az ügyfelek meghosszabbítsák eszközeik élettartalmát, mielőtt újrahasznosítanák őket.”
mondta tavaly Mark Williams, a Samsung Electronics Amerika egyik fejese.
A lassan egy éve futó „Self-Repair Service” projektnek egy eléggé pofás aloldalt hozott létre a Samsung USA, ahol a lelkes felhasználók az alábbi készülékek javításához kapnak instrukciókat:
- a Galaxy S20 szériához,
- a Galaxy S21 szériához,
- a Galaxy S22 szériához,
- a Galaxy Tab S7+ táblagéphez,
- illetve a Galaxy Book Pro és Galaxy Book Pro 360 15 inch-es kiviteléhez.
A Galaxy S-szériás készülékek között nincsenek jelen az FE termékek. Ezen kívül, a programban résztvevő országoknál az említett flagship modelleknél három rész javítására adnak otthoni opciót, amely között: az előlapi kijelző, a hátlap és a töltőcsatlakozó szerepel. A Galaxy Book Pro-k esetében már több a lehetőség, ahol az akkumulátor, a touchpad, az ujjlenyomat-érzékelős bekapcsológomb vagy éppen a gumitalpak javítására is lehetőséget szolgáltatnak.
A Galaxy Book Pro viszont nincs mindenhol jelen, így annak javítását a kilenc európai ország esetében korlátozták valamilyen szinten, hiszen csak négy foglal helyet a listán, név szerint: Németország, Svédország, Anglia és Olaszország.
Az alkatrészek cseréjét követően az „önjavító segédalkalmazás” segítségével tudják majd a felhasználók optimalizálni az új alkatrészeket, mondjuk egy kijelzőcserénél azt kalibrálni, hogy megfelelően érzékeljen minden ponton. A Samsung Members applikáció különösen fontos szerepkört kap, hiszen az abban jelenlévő eszköz átvizsgáló lehetőség – ami amúgy idehaza is elérhető – felderítheti a lehetséges problémákat, rendellenességeket.
Hazánk vélhetően a ReGalaxy program miatt nem került be a szórásba, azonban ez nem jelenti azt, hogy a későbbi jövőben ne lenne honosítási lehetősége. Ti neki vágnátok az otthoni javításnak, ha minden adott lenne hozzá?