Utoljára 2021 utolsó negyedévében zárt pozitívban az okostelefonok üzletága. Azóta folyamatos a csökkenés. Hol nagyobb, hol kisebb mértékű, de sehogy sem akar stagnálni, legalábbis a legfrissebb jelentések szerint. Befutott a 2023-as év második negyedévének összesítése, amely másolta az előző hónapok teljesítményét, azaz cirka 10%-os visszaesésről lehet hírt adni. A Canalys kimutatása szerint, 11%-os, amelyet a 2022-es évi azonos időszakkal vetett össze. Rangsor tekintetében azonban nincs elmozdulás, ugyanis a TOP5-ben ugyanazok a brandek foglalnak helyet, amelyekre számítani lehetett.
„Az okostelefonok portfóliói elkezdtek letisztulni. A gyártók a régi modellek kivezetésével helyet és teret adnak az újak bevezetésének. A piackutatócég szerint, jelenleg az egyes csatornákon lévő csatornaösztönzőkre, valamint a célzott marketingkampányokra fókuszálnak. Pl.: ilyen tekintetben az Oppo, a Vivo, a Transsion és a Xiaomi sikeresen növelte piaci részesedését a 200 dollár alatt ársávban.”
tette hozzá Le Xuan Chiew, a Canalys egyik elemzője.

Forrás: Canalys
Míg az első negyedévben az Apple brillírozott, amit legfőképpen annak köszönhet, hogy a vásárlói az ünnepi időszakot követően kötelezték el magukat a brand mellett; addig mostanra a csökkenés őket sem kímélte. A Samsung továbbra is piacvezető globális viszonylatban. Jelenleg 21%-os szeletet ragad ki az összből, majdnem ugyanannyit, mind az év első három hónapjában, illetve a 2022-es azonos időszakban.
A Xiaominak sikerült egy kicsit magához térnie, azonban az egyik legfőbb riválistól, az Apple-től még mindig távol van. Az Oppo és a Vivo közötti harcot előbbi nyerte, de cseppet sincs rózsás helyzetben, ugyanis Európában nem úgy zajlanak az eladásai, ahogy azt várnák. Valamiért megingott a vásárlók bizalma, inkább a TOP3-ból választanak.
„A jelek szerint, a gyártók a piac fellendülésére készülnek. Mindent meg is tesznek annak érdekében, hogy a kulcsfontosságú alkatrészeknek fedezésére törekedjenek, ezáltal megelőzzenek egy esetleges áremelkedést, amely annak hiányából generálódna.”

Forrás: Canalys
A nagy kérdés, hogy az év második felében megtörhet-e a visszaesés, és legalább hozni tudják-e azt az állapotot, amelyet a tavalyi azonos időintervallumban. Zsinórban a hatodik negyedév volt az előző, amely közel 10%-os globális visszaesést produkált. Talán az valamelyest vigasz, hogy a 2022 utolsó három hónap mélységétől elmaradtak, de cseppet sem áll úgy a zászló, hogy a gyártók a már egy ideje behűtött pezsgőket elvegyék bontásra.