Fél évtizede köztük van a Galaxy Z termékcsalád, ami számtalanszor bizonyított. A laikusok szerint, ez a készülékkategória sosem veheti át a hagyományos okostelefonok helyét, viszont jól meglehetnek egymás mellett. A nyári Unpacked eseményen többek között a Samsung a Galaxy Z Fold5 5G-t és a Galaxy Z Flip5 5G-t prezentálta a közönsége előtt, akiknek látszólag tetszettek az új termékek, ugyanis Dél-Koreában megdöntötték az elődjeik rekordját.
Fontos megemlíteni, hogy ez a leleplező esemény másabb volt, mint a korábbi években megrendezettek. Most, történelme során legelőször helyi helyszín adott otthont, ami által a ceremónia sokkal barátibbra és közvetlenebbre sikeredett. Lehet, hogy a siker egyik kulcsához hozzá tudtak ilyen módon is tenni – legalábbis a számok magukért beszélnek, mert az elődök eladásait simán hozni tudták a dél-koreai érdeklődőknél.

Fotó: Samsung
A Galaxy Z Fold5 és Galaxy Z Flip5 termékduóból 1.02 millió fogyott az előrendelési időszak első hetében. Ez az adat nem a teljes pre-order időintervallumra vonatkozik, ami 2023. július 26. és augusztus 10. között zajlott, hanem elviekben kicsivel a launch day előttig, így még biztosan volt hátra pár nap, ami alatt szintén termelődhetett plusz a fenti értékhez. A helyi sajtó információi szerint, a kagyló formaterv továbbra is népszerűbb, mint a könyves; ugyanis a tavalyi 60%-os arányhoz képest most 70%-ra sikerült növelnie az első hetében az eladási mutatókhoz kapcsolódó rátát. Hozzávetőlegesen a Galaxy Z Flip5-ből cirka 714 ezer, míg a Galaxy Z Fold5-ből 306 ezer kerülhetett értékesítésre.
Érhető, hogy a Galaxy Z Fold5 iránt csekélyebb volt az érdeklődés, hiszen kevesebb látványosabb újítással tudott előrukkolni. Oké, a zsanért se szabad lebecsülni, de akik ilyen terméket használtak, azok idővel hozzászoktak a kicsit vastagabb egyik oldalhoz. Most ez ugye eltűnt teljesen; ám a Galaxy Z Flip5 azáltal, hogy jelentősen megnövelte az előlapi kijelzőjét, mondhatni nagyobb előnnyel indult a kettőjük harcában. A Samsung marketing csapata szintén úgy érezte, hogy inkább utóbbit kell a kampány középpontjába helyezniük.
Tavaly a Galaxy Z 4-termékek csak közelítették az 1 milliós értéket a vizsgált időszakban, hiszen akkoriban 970 ezer talált gazdára; míg ezt most sikerült megugraniuk. Ebből a ZFold4 388 ezret tett ki, azaz a felhasználók tényleg azt érezték: most nem jött annyi áttörés, mint akkor.
A Samsung döntése, miszerint a Galaxy Note-érát fel kell számolni, továbbra sem tűnt hosszú távon hibának, hiszen a Galaxy Z-éra lassan, de biztosan felnő a szintjére. Csakhogy legyen viszonyítási alapotok, anno a Galaxy Note20-termékcsaládból 1.17 millió, míg a Galaxy Note10-ekből 1.3 millió talált gazdára az előrendeli időszakban, Dél-Koreában. Ezeket pedig már nagyon közelíti, sőt, megmernénk kockáztatni, hogy jövőre, ha netán egy harmadik típust is melléjük hoznának, simán le tudnák pipálni legalább a Galaxy Note20-akat.