Maradt a csökkenő kereslet Európában


Léteznek annál izgalmasabb dolgok, mint az egyes piackutató cégek jelentéseinek a böngészése, de higgyétek el, hogy a Canalys mindig szereti újabb nézőpontból figyelemmel követni a történéseket. Most sem tett másképp, hiszen a metszetett az európai piacra helyezte – melyből kivette azt az Oroszországot, ahonnan több nagyobb brand kivonult az Ukrajnában zajló háború okán. Nyilván akadtak olyan gyártók, amik profitáltak a kialakult helyzetből, de most ne erre koncentráljunk, hanem inkább arra, hogy az okostelefonok piaca nem akar magához térni abból a mélypofonból, amelyet 2021 második negyedévében kapott.

Noha ismételten megpillantotta a szegmens az alagút végét, összességében a 2023-as év harmadik negyedévében csak összehozott 6%-os romlást, az előző, azonos időszakhoz viszonyítva. Az egy évvel korábban 34.6 millió helyett most csak 32.5 millió termék leszállítását tudott prezentálni a vizsgált régióban az okostelefonok piaca. Amiben továbbra sincs változás, az a tabellán lévő rangsor, amelyen a Samsung foglalja el a piacvezetői pozíciót.

A dél-koreai gyártó Európa legkedveltebb brandje, ugyanis a piac egyharmadát tudhatja magáénak. Egészen pontosan annak 35%-át. Volt már jobb is, hiszen tavaly 36%-on zárta a vizsgált időszakot, de nincs oka a mélysóhajra. A második helyen az Apple, míg a harmadikon a Xiaomi mutatkozik. Ami talán egy fokkal érdekesebb, hogy a Motorola és a TCL erősödött, bár olyan távolságban van a TOP3-tól, hogy okuk a félelemre egyelőre nincs.

Bár a 2023-as év során az elmúlt évtizedben a legalacsonyabb számú okostelefon szállítmányozása történt, mégis a piac javulására utaló jelek mutatkoztak 2024-hez közeledve. (…) A Canalys előrejelzése szerint, a piac 4%-os növekedést fog felmutatni jövőre

mondta Runar Bjørhovde, a Canalys elemzője.

A piackutató cég kiemeli azon tényt is, miszerint a Samsung azért mutathatott csökkenést, mivel az alacsonyabb árszegmensű Galaxy A-termékekre kisebb hangsúlyt fektetett. Lényegében prioritáson kívülre helyezte a vállalat a bevételi és a jövedelmezőségi céljai eléréséből fakadóan. Ezzel a lépéssel viszont az eddigi legmagasabb negyedéves átlagos árpontot érte el, amely jót tett az összehajtható készülékeinek eladásának, ami elviekben 38%-kal erősebb volt.

A fenti diagram különlegesége abban rejlik, hogy a Samsung megerősített két fontos pillért. Az egyik, hogy az előző évi időszakhoz képest jelentősen növelte a Galaxy A3x és a Galaxy A5x készülékek iránti keresletet. Tehát ne lepjen meg senkit azon tény, miszerint ismételten a legnépszerűbb modellek között lesznek az idei frissítések. Hiába történt egy mérsékelt árnövekedés. A másik pedig, hogy noha csökkent a Galaxy S-széria iránti kereslet 3%-kal, mégsem vesztett vásárlót ilyen téren a gyártó, hiszen azokat a Galaxy Z-érában tudta realizálni.

Érdekes látni, hogy a Galaxy A2x és az az alatti készülékek iránti érdeklődés töretlen. Az „Others” részben olyan modelleket kell számon tartanotok, mint a Galaxy XCover-éra vagy az az egy-két darab Galaxy M-szériás termék, amelyek valahogy mégis bekerültek az európai portfólióba.

Ha pedig nem lesz valami váratlan fordulat, akkor jövőre már az alagút végén is túl lehet az okostelefonok piaca…

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .