Elvonta a figyelmet a Galaxy S24-széria a Samsung összehajtható készülékeiről?


Jöhet a fekete leves? A Counterpoint Research kutatóintézet az összehajtható készülékekről készített egy kimutatást, ami az év első negyedévére összpontosít globális viszonylatban. Ha dióhéjban kell összefoglalnom az ott írtakat, akkor a Samsung elvesztett a piacvezetői pozícióját, amit hosszasan, a Galaxy Fold megjelenése óta töretlenül tartani tudott. Semmi sem tart örökké. Mindössze annyi változás történt, hogy a versenytársak egyre több termékkel és egyre szélesebb környezetben tűntek fel, ami a piaci részesedésük csökkenését eredményezte. Másrészről, nem szabad arról sem elfeledkezni, hogy Kínában, az egyik legnagyobb piacon elnyomásban részesül, így a Honor vagy éppen a Huawei saját megoldásaival könnyebben tud érvényesülni.

Az összecsukható okostelefonok globális piaca egy év alatt – a vizsgált időszakban – 49%-os növekedést tudott felmutatni, amekkorával az elmúlt hat negyedév egyikében sem mozdult el a fejlődési ráta. A Galaxy termékek körében mintegy 42%-os csökkenés tapasztalható – amit a Galaxy Világa stábja a Galaxy S24-széria megjelenésének, illetve a Galaxy AI népszerűsítésének tud be; azaz mondhatni magára hagyta a Samsung a foldable részlegét. Ezt jól mutatja azon tény is, amelyre már korábban felhívtuk a figyelmet, ugyanis az első nyolc hónapjuk forgalmát tekintve, elmaradt az előd azonos időszakáétól.

Nagyot ment a Huawei, de kellett sikerükhöz az átállás. Történt ugyanis, hogy tavaly szeptemberben piacra dobták az első 5G képes könyv típusú összehajtható készüléküket, a Huawei Mate X5 5G-t. Általa az egymást követő három negyedévben Kína legkelendőbb termékére tettek szert. 2024 márciusában pedig a kagyló formájú kiadásban a Huawei Pocket2-vel szálltak be jelentősen a foldable-ök szállítmányozásába.

Míg a Huawei a kínai piacra összpontosít, amelyet mondhatni könnyedén uralt; addig a Honor és a Motorola világkörüli turnéra indult – leginkább sikerrel. A Honor 1 év leforgása alatt 3%-ról 12%-ra növelte a piaci részesedését. Náluk a Honor Magic V2 határozta meg a forgalom többségét, amiből Nyugat-Európa szép számmal kapott. A Motorola se búslakodhat a maga 11%-os szeletjével, amit legfőképpen a Razr40-nek köszönhet, amire az észak-amerikai régióban voltak a legfogékonyabbak a vásárlók.

Tendenciaváltás szintúgy megfigyelhető volt az év első negyedévében, ugyanis a könyv típusú összehajtható termékek 55%-os házrész aránnyal bírtak; azaz a kagyló elképzelést maguk mögé szorították, ami azért egy fontos helyzetkép, mert 2021 óta nem volt erre példa. Kellett persze az az üzletpolitika, hogy a versenytársak, mint pl.: a Huawei, a Honor, az Oppo vagy éppen a One Plus ezt részesítse előnyben.

A piacági elemzők szerint a Galaxy Z Flip6 5G-tal a Samsung visszaszerezheti a piacvezetői helyét, ahogy a kagyló típusú foldable-ök is a népszerűségüket; már csak azért, mert a Huawei agresszív módon nemsokára piacra szeretne dobni egy alacsonyabb árcímkéjű modellt; amire a Samsungnak a Galaxy Z FE-vonal lehet a válasza valamikor az év második felében, vagy jövő év elején.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .