Elmaradt az eladási rekord az összehajtható modellek körében


Ha visszaemlékeztek, tavaly büszkén adtuk hírül, hogy a Galaxy Z Fold5 és a Galaxy Z Flip5 párosa az előrendelési időszakának első hetében oly mértékben volt népszerű, hogy azzal sikeresen megdöntötték az előző generáció mutatóit. Idén ilyesmiről szó sem esett, így kicsit körbejártuk a külföldi sajtót, miként alakulhatott a Galaxy Z Fold6 és a Galaxy Z Flip6 értékesítése – mégis csak húzó jellemzőként említhető az a Galaxy AI, amelyet a One UI 6.1.1-gyel vegyítettek és próbáltak népszerűsíteni, hogy a Galaxy S24 mintájára hasonlóan kimagasló vagy legalábbis megközelítő erővel bírjon a salesnél.

A The Korea Herald oldala meg is adta a kívánt választ kérdésünkre, amelyet sejteni lehetett, miszerint: az idei foldable termékek elmaradtak a tavalyiak népszerűségétől. Az ominózus médium kitér arra, hogy míg akkoriban 1.02 millióról számoltak be, most „csak” 910 ezer darab került Dél-Koreában értékesítésre, azaz körülbelül 11%-os visszaeséssel zárta a vizsgált időszakot hazájában az új generáció.

Fotó: InteligenciaMovel

Nyilván a helyi sajtó megpróbálta mindezt jó színben feltűntetni, hiszen kérdés honnan közelítjük meg a tényeket. Ha mondjuk a vásárlói célközönséget vesszük alapul, akkor annyira nem is lehangolók a számok, hiszen 2023-ban a 20 és a 30 éves korosztály, akiket főként megcéloznak a foldable termékággal 43%-át tette ki az össznek; míg egy évvel később ugyanezt a mutató 50%-ra sikerült feltornásznia.

Jelenleg se történt elmozdulás stílusok területén. A Galaxy Z Flip6 5G tette ki a 60%-át, a Galaxy Z Fold6 5G pedig a 40%-át a kilencszáztízezernek. Ergo, a könyves felállás 10%-ot javított a mutatóin, azaz valamiért most kelendőbb volt a Galaxy Z Fold6, mint a Galaxy Z Fold5.

A The Elec értesülései szerint, tavaly év végén azt a célt tűzte ki a Samsung, hogy 2024-ben 20 millió összehajtható telefont kíván értékesíteni – mely alatt a komplett termékágat értsétek, ne pedig csak az új Galaxy Z 6-termékduót. 2023-ban 16 millió volt a gyártó célkitűzése, amelyből a Galaxy Z4-ekkel mint egy 3 milliót, a Galaxy Z5-kel pedig 7 milliót tudott letenni az asztalra novemberig. A cél eléréséhez a nagyobb országok felé történő nyitásnak fontos szerepe lesz, hiszen Ázsia kulcsfontosságú régió az ügyükben. Szerintünk a törekvés és az eltökéltség adott, viszont a cél távoli, és helyette inkább – versenytársak nyomása ide vagy oda – alacsonyabbat kellene belőniük, ami megcsinálható.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .